ЕК стимулира ремонта на стоки
От Комисията обясниха, че през последните десетилетия замяната често се е ползвала с приоритет пред ремонта при повреда на продуктите, а потребителите са нямали достатъчно стимули да ремонтират стоките след изтичането на законоустановената гаранция.
Те допълниха, че с предложението ремонтите ще станат по-лесни и по-икономически изгодни за потребителите в сравнение със замяната на стоки.
Освен това по-голямото търсене ще активизира ремонтния сектор, като същевременно ще стимулира производителите и продавачите да разработват по-устойчиви бизнес модели.
С предложението ще се гарантира, че повече продукти се ремонтират в рамките на законоустановената гаранция.
И ще бъде сигурно, че потребителите разполагат с по-лесни и по-евтини възможности за ремонт на продукти, които са технически ремонтируеми (като прахосмукачките, а съвсем скоро и таблетите и смартфоните), когато законоустановената гаранция е изтекла или когато стоката вече не функционира в резултат на амортизация.
Новите мерки за насърчаване и улесняване на ремонтирането и повторната употреба включват – създаване на онлайн платформа за намиране на подходяща услуга за ремонт, която да свързва потребителите със сервизите и продавачите на обновени стоки в близост до тях.
Платформата ще дава възможност за търсене по местоположение и стандарти за качество, с което ще подпомага потребителите да намерят привлекателни оферти и ще повиши видимостта на сервизите.
Предвижда се и създаване на Европейски формуляр за информация относно ремонта, който потребителите ще могат да изискват от всеки сервиз и с който се осигурява прозрачност по отношение на условията за ремонта и неговата цена.
Ще бъде разработен европейски стандарт за качество на ремонтните услуги, за да се помогне на потребителите да разпознават сервизите, които се ангажират с предоставянето на по-високо качество.
Предстои предложението на Комисията да бъде прието от Европейския парламент и от Съвета.
Моля, подкрепете ни.