Tesla започва тестове на безпилотни роботизирани таксита
Очевидно подобни пътувания се правят изключително с тестова цел и все още не са достъпни за редовни клиенти.
Припомняме, че откакто услугата за роботизирани автомобили в Остин стартира през юни, всеки самоуправляващ се автомобил на Tesla разполагаше с оператор по безопасност, готов да се намеси, ако е необходимо.
Контрольорът за безопасност е трябвало да следи системата за автономно шофиране и да поеме контрола, ако колата се сблъска със ситуация, с която не може безопасно да се справи самостоятелно.
Роботакситата на Tesla се оказаха опасни, като контролерът за безопасност многократно трябваше да поеме управлението, включително когато колата се движеше в грешна посока по еднопосочна улица.
Нов доклад на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) показва, че роботизираните автомобили Tesla са участвали в четири инцидента от септември насам. Като цяло роботизираните автомобили Tesla в Остин са участвали в повече инциденти от конкурентите си, включително Waymo.
Въпреки това, Мъск многократно е заявявал ясно, че иска да премахне контролите за безопасност от роботизираните таксита, превръщайки ги в автономни превозни средства. Преходът към напълно автономни роботизирани таксита е важен технологичен етап за компанията.
Въпреки това, флотилията от роботизирани таксита се разраства, макар и бавно. Активният флот на Tesla в Остин в момента наброява 31 превозни средства, което е малко повече от 29-те, отчетени през ноември.
Припомняме, че Tesla представи новия Model Y Performance за Европа през август. Външно автомобилът се различава от „по-слабите“ си версии със спортен бодикит и ексклузивен комплект 21-инчови джанти Arachnid 2.0, а пробегът му е 580 км (360 мили).
Освен това, през септември, за първи път тази година, електрическият кросоувър Tesla Model Y стана лидер на европейския пазар на нови автомобили (Европейският съюз, Обединеното кралство и Европейската асоциация за свободна търговия).
Моля, подкрепете ни.