Транспортният министър: С БДЖ нито пътуваш безопасно и комфортно, нито пристигаш навреме
По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.
Що се отнася до уволненията на шефове в БДЖ, Тодоров бе категоричен:
„Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех решението да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга.“
Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.
„Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози, не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото“, добави транспортният министър.
На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Според него трябва да има много по-строга финансова дисциплина, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.
Министърът допълни, че цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга.
Моля, подкрепете ни.