Реклама / Ads
9| 2379 |14.01.2025 НОВИНИ

Ваня Григорова: Не може кметът Терзиев с бебешкото си лице да се кахъри за нощния транспорт

.
Ваня Григорова
Не може кметът Терзиев с бебешкото си лице да се кахъри за нощния транспорт и транспорта на столицата, заяви по bTV общинският съветник Ваня Григорова. Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията ѝ за повече дневен транспорт, и че лобира за таксиметровите шофьори.
 

Изправени сме пред избор дали да имаме дневен или нощен транспорт. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава. 148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата.

 

Това обяви на пресконференция общинският съветник Ваня Григорова. По думите ѝ няма достатъчен пътникопоток. С пресконференцията си тя отговаря на критиките от миналата седмица на Спаси София, че лобира за такситата.

Хората чакат по 20-30-40 минути, защото няма достатъчно дневен транспорт, каза Григорова. 10 линии нощен транспорт иска тя, както и безплатен градски транспорт. Но на първо време трябва да се подобри състоянието на градския транспорт. Този, който може да осъществи това, е Васил Терзиев, изтъкна съветничката. В същото време той трябва да осигури хора, които да шофират, но и автобуси, които да бъдат карани. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт, по нейни данни. 420 часа е извънредният труд на година. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск.


Иначе Григорова признава, че нощният транспорт е модерен. В същото време има тежък недостиг на шофьори. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава, обяви Ваня Григорова. Шофьорите от нощните линии доработват и през деня.

 

148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата. Нощна линия Н 1, която е от най-натоварените се оказва, че е запълняема на 19%. На 24% е запълняема другата натоварена линия Н2. В много дни обаче запълняемостта на нощните линии е на 2%. Линия 111 през деня е около 35% и достига до 70%, изтъкна тя.

В същото време се чака много за автобус 111, много хора чакат на спирките, според жалбите на пътниците. Хората искат точност на автобусите, според съветничката. Линия 72 е с почти 100% запълняемост през декември. Тази линия е орязана с 2 коли, което създава неудобство за пътниците. Линията е редовна, няма кой да шофира, подчерта общинарката. Линия 280 стига до 120% запълняемост.


Спада ползваемостта на нощния транспорт, отчете още Ваня Григорова. Шофьор на нощен автобус извоза 50 души на смяна. Дневна смята извозва до 600 пътници, а дневна смяна на автобус 280-1200 пътника на смяна. Ако се спре нощния транспорт, ще се осигурят по 120 почивки на месец за шофьорите, по мнението на съветника.

 

Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията ѝ за повече дневен транспорт.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 2248 |14.01.2025 Шокиращо, 70 % от българите страдат от конспиративно мислене, използват ги за политически измами . 0| 2222 |14.01.2025 Столична община встъпва във владение на стадион „Георги Аспарухов“ . 3| 2184 |14.01.2025 Гунди, Шенген, Тръмп - избираме дума на годината . 15| 3695 |14.01.2025 Украинци разказаха пред ​​New York Times как се бият севернокорейските войници – минават през минни полета под артилерийски огън

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads