Веселин Тодоров: Избори 2 в 1 ще се проведат с една карта

Избори 2в1 засега ще се проведат с една карта. Няма изрично посочено задание, но въпросът е бил обсъден устно, обясни Веселин Тодоров. Първо ще се появи един екран, в който избирателят да посочи в кои избори участва. След това се появяват познатите екрани с бюлетините. Вероятно водещи ще бъдат президентсдките избори. След приключване на гласуването се разпечатва разписка. Ако избирателят участва в двата вида избори, машината ще разпечата два вида избори. Ако първоначално не е посочил опцията, че ще гласува само за парламент или само за държавен глава, няма да може да се върне обратно и да промени решението си.
Тодоров очаква Централната избирателна комисия да проведе добра кампания, за да обясни добре тъкмо това на избирателите.
ЦИК и "Сиела Норма" продължават да спорят по въпроса с машините и кой е техен собственик. За собственика на фирмата договорът е публичен и отговорът на този въпрос е очевиден - записано е, че собствеността се прехвърля с плащането.
"Тогава ще станат собственост на ЦИК, която също признава, че не ги е платила. Това може би е правен казус и се надяваме да не го изясняваме пред съда, а помежду си - в преговори", посочи Тодоров.
Прехвърлен ли е софтуера, за да бъде изпълнен договора не бе посочено категорично от собственика на “Сиела”. Въпросът трябва да бъде изяснен от експерт. По думите му предаването на една флашка не би трябвало да е толкова трудно. Въпросът е бил изчистен документално, категорично посочи Тодоров.
Собственикът на “Сиела” посочи, че от тяхна страна има подписан протокол, че машините и софтуера са предадени, докато ЦИК е отказала да подпише такъв протокол.
“ЦИК дължи около 4.5 млн. лева. Това число е приблизително по изпълнението на договора от февруари”, обясни още Тодоров.
1500 лева е цената на една машина. Тодоров обясни, че логиката в определянето на сумата е търговска.
“Носим и доста разходи покрай това, че собствеността все още е наша. Машините се чупят от време на време. Има и вандализъм. Когато някой носи всички рискове и разходи, има логика да търси обезщетение”, посочи още Тодоров.
Моля, подкрепете ни.





