4|
13951
|09.11.2009
НОВИНИ
„Всяка неделя” – най-добрa в историята на БНТ
Според представително изследване на МБМД, „Всяка неделя” се посочва като най-доборото предаване в 50-годишната история на БНТ, а Кеворк Кеворкян е любимецът на анкетираните зрители.
„Медийната среда у нас стана шумна и шарена. В началото на прехода се опиянявахме от възможността да изкажем мислите си на глас, днес все по-често си задаваме въпроса - струва ли си. Медийният хаос превърна говоренето в слушане на собствения глас и точно затова вече няма медийни богове, на каквито се радвахме в миналото”, казва Мирослава Радева от МБМД.
Според социолога Мира Радева днес всеки е свободен да се произнесе по всеки въпрос, без да се опасява, че някой ще се усъмни в компетентността му, защото има интернет. Дошло e времето, в което всеки може да извика „Аз съм бог!”, за да заглуши гласовете на вътрешния си страх”, убедена е г-жа Радева.
Оказва се, че все по-малко образи от медиите стигат до сърцата на хората, все по-малко чудеса и герои се раждат. А хората свързват най-добрите предавания и водещи с историята на най-старата у нас ефирна медия – БНТ, сочи проведенто от МБМД изследване.
Едва ли ще се изненада някой, че първото място в проведенто изследване принадлежи на легендарния Кеворкян и „Всяка неделя”. Почти всеки трети зрител спонтанно назовава името му на зададените в свободна форма въпроси. „Всяка неделя” се посочва като най-доброто предаване на БНТ за 50-годишната и история от 18% на първия и още 15% на втория допълнително зададен въпрос. Това превръща Кеворкян и „Всяка неделя” във визитната картичка на националната телевизия.
Тази класация е много любопитна, защото е запазила много образи на миналото особени свежи и живи в главите на хората. Второто място, убедително заема Иван Гарелов и „Панорама”. В същото време не може да убегне от внимание факта, че над 10 години Бойко Василев е водещ на обзорното политическо предаване, но предишният е пет пъти по-популярен от настоящия.
За третото място се води оспорвана битка между три жени - 6.7% посочват Маргарита Михнева, 6.2% - Вяла Ахчиева, 5.2% - Елена Йончева като най-добрият журналист на БНТ още на първия въпрос. А на втория във водеща позиция излиза Ахчиева с 9.8%, следвана от Елена Йончева – 8.8% и Маргарита Михнева – 8.6%. Битката е оспорвана, разбира се, защото, както е известно социологическите данни съдържат т.нар. стохастична грешка.
Тома Томов, който отдавна не е на екрана на БНТ е следващ в класацията с 2.3% на първия и още 4.9% на втория въпрос. И Бригита Чолакова не е забравена въпреки, че отдавна не е между живите – общо 5.2% си я спомнят като легенда, а това представлява внушителното число от над 364 хиляди зрители.
Специално внимание заслужава мнението на най-младите от 18 до 29 години, които са расли в през годините на прехода. Сред тях заемащите челото на класацията са с още по-убедителни позиции. Името на Кеворкян се цитира като най-добрия журналист на БНТ още на първия въпрос от 19%, а Гарелов – от 11%. Валя Ахчиева - от 7.7%, а Маргарита Михнева – 7.5%.
Данните са от национално представително изследване на Институт за маркетинг и социални изследвания МБМД, проведено в периода 30 октомври до 2 ноември 2009 сред 1176 пълнолетни граждани от цялата страна. Методът на регистрация и пряко индивидуално интервю реализирано по домовете на респондентите. Срандартната стохастична грешка е в размер на +- 2,8%.
Според социолога Мира Радева днес всеки е свободен да се произнесе по всеки въпрос, без да се опасява, че някой ще се усъмни в компетентността му, защото има интернет. Дошло e времето, в което всеки може да извика „Аз съм бог!”, за да заглуши гласовете на вътрешния си страх”, убедена е г-жа Радева.
Оказва се, че все по-малко образи от медиите стигат до сърцата на хората, все по-малко чудеса и герои се раждат. А хората свързват най-добрите предавания и водещи с историята на най-старата у нас ефирна медия – БНТ, сочи проведенто от МБМД изследване.
Едва ли ще се изненада някой, че първото място в проведенто изследване принадлежи на легендарния Кеворкян и „Всяка неделя”. Почти всеки трети зрител спонтанно назовава името му на зададените в свободна форма въпроси. „Всяка неделя” се посочва като най-доброто предаване на БНТ за 50-годишната и история от 18% на първия и още 15% на втория допълнително зададен въпрос. Това превръща Кеворкян и „Всяка неделя” във визитната картичка на националната телевизия.
Тази класация е много любопитна, защото е запазила много образи на миналото особени свежи и живи в главите на хората. Второто място, убедително заема Иван Гарелов и „Панорама”. В същото време не може да убегне от внимание факта, че над 10 години Бойко Василев е водещ на обзорното политическо предаване, но предишният е пет пъти по-популярен от настоящия.
За третото място се води оспорвана битка между три жени - 6.7% посочват Маргарита Михнева, 6.2% - Вяла Ахчиева, 5.2% - Елена Йончева като най-добрият журналист на БНТ още на първия въпрос. А на втория във водеща позиция излиза Ахчиева с 9.8%, следвана от Елена Йончева – 8.8% и Маргарита Михнева – 8.6%. Битката е оспорвана, разбира се, защото, както е известно социологическите данни съдържат т.нар. стохастична грешка.
Тома Томов, който отдавна не е на екрана на БНТ е следващ в класацията с 2.3% на първия и още 4.9% на втория въпрос. И Бригита Чолакова не е забравена въпреки, че отдавна не е между живите – общо 5.2% си я спомнят като легенда, а това представлява внушителното число от над 364 хиляди зрители.
Специално внимание заслужава мнението на най-младите от 18 до 29 години, които са расли в през годините на прехода. Сред тях заемащите челото на класацията са с още по-убедителни позиции. Името на Кеворкян се цитира като най-добрия журналист на БНТ още на първия въпрос от 19%, а Гарелов – от 11%. Валя Ахчиева - от 7.7%, а Маргарита Михнева – 7.5%.
Данните са от национално представително изследване на Институт за маркетинг и социални изследвания МБМД, проведено в периода 30 октомври до 2 ноември 2009 сред 1176 пълнолетни граждани от цялата страна. Методът на регистрация и пряко индивидуално интервю реализирано по домовете на респондентите. Срандартната стохастична грешка е в размер на +- 2,8%.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads