Реклама / Ads
0| 7026 |10.10.2015 МИНАЛО

Съживяват "Баба Меца"

.
На 17 и 18 октомври „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще предостави възможност за пътуване с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав. Инициативата се организира по повод пускането в движение на реновирания парен локомотив № 46.03, който ще пътува с влакова композиция за първи път след неговото възстановяване.
 

Парният локомотив ще бъде включен в съставите на влак, движещ се по маршрута София – Банкя – София в двата почивни дни. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч. Влаковете ще пътуват в състав от три пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места.

 

Цените на билетите за влаковете с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъдат 3.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

 

Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще се извършва предварително, като ще започне от понеделник (12 октомври). Билети могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. „Гурко” № 5.

 

***

 

Кратка историческа справка за парен локомотив № 46.03

 

Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето.

Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.

 

Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.

По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров.

Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.

Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 50| 8486 |09.10.2015 Носителка на Нобел: Във всеки руснак живее малък Путин . 10| 6736 |07.10.2015 Национална катастрофа ли са Балканските войни? . 3| 11363 |06.10.2015 Чернобил - рай на природата и на дивеча . 0| 6105 |04.10.2015 Правят паметник на химна „Велик, е нашият войник”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads