Четвъртък, 29 Юни 2017, 08:30
Frognews
0| 3732 |07.11.2016

Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

.
От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.

В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.


В какъв срок става реално смяната на един доставчик с друг?

 

Процесите по първоначална регистрация на свободния пазар и смяна на доставчика на електрическа енергия отнемат не повече от два месеца, но за клиентите със стандартизирани товарови профили /СТП/ се случва за около месец. Заявлението за смяна на доставчик се подава от 1-во до 10-то число на всеки месец.

 

Ако клиентът няма задължения към стария доставчик, след 1-во число на следващия месец смяната влиза в сила.

 

Какво е „стандартизиран товаров профил“?

 

Стандартизираният товаров профил се използва за регистрация на свободния пазар на клиенти, които нямат инсталиран електромер с дистанционно отчитане. СТП показва процентното съотношение на потреблението по часове, а не абсолютните стойности в kWh/час. Консумацията се засича на база реални данни от месечния отчет на електромера. Изготвянето на СТП е задължение на електроразпределителните (мрежовите) дружества. Клиентите не дължат такса за изготвянето на СТП.

 

Когато клиентът сменя доставчика на електрическа енергия, сменя ли и доставчика на мрежови услуги?

 

При смяната на доставчика на електроенергия не се сменя доставчикът на мрежови услуги. Клиентите в Западна България остават присъединени към мрежата на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, независимо кой е техният доставчик на електрическа енергия. В тази връзка, клиентите дължат на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД заплащане на мрежови услуги. Цените на мрежовите услуги се определят и регулират от КЕВР.

 

Подробна информация за свободния пазар на електроенергия и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Временният шеф на НДК: Боршош е раздавал холивудски хонорари, щетите му са за 21 млн. лв. 4| 6431 |28.06.2017 . Прехвърлили сме отговорността и сме загубили свободата 2| 11261 |27.06.2017 . Подуправителят на НЗОК за Фрог: Ако медик лекува скъпо, ще обяснява защо 2| 4643 |27.06.2017 . Демокрация и варваризация 0| 2262 |27.06.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах