Реклама / Ads
0| 6098 |07.11.2016 НАРОДЕН ГЛАС

Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

.
От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.
 

В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.


В какъв срок става реално смяната на един доставчик с друг?

 

Процесите по първоначална регистрация на свободния пазар и смяна на доставчика на електрическа енергия отнемат не повече от два месеца, но за клиентите със стандартизирани товарови профили /СТП/ се случва за около месец. Заявлението за смяна на доставчик се подава от 1-во до 10-то число на всеки месец.

 

Ако клиентът няма задължения към стария доставчик, след 1-во число на следващия месец смяната влиза в сила.

 

Какво е „стандартизиран товаров профил“?

 

Стандартизираният товаров профил се използва за регистрация на свободния пазар на клиенти, които нямат инсталиран електромер с дистанционно отчитане. СТП показва процентното съотношение на потреблението по часове, а не абсолютните стойности в kWh/час. Консумацията се засича на база реални данни от месечния отчет на електромера. Изготвянето на СТП е задължение на електроразпределителните (мрежовите) дружества. Клиентите не дължат такса за изготвянето на СТП.

 

Когато клиентът сменя доставчика на електрическа енергия, сменя ли и доставчика на мрежови услуги?

 

При смяната на доставчика на електроенергия не се сменя доставчикът на мрежови услуги. Клиентите в Западна България остават присъединени към мрежата на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, независимо кой е техният доставчик на електрическа енергия. В тази връзка, клиентите дължат на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД заплащане на мрежови услуги. Цените на мрежовите услуги се определят и регулират от КЕВР.

 

Подробна информация за свободния пазар на електроенергия и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 6032 |23.04.2024 Манол Пейков за ФрогНюз: Литературата е нещо, което опитомява човек. За жалост, сред депутатите няма много четящи хора . 6| 2738 |22.04.2024 Доц. Георги Лозанов: Промените в Конституцията са имали една основа цел – да разтоварят от власт Радев . 8| 4827 |20.04.2024 Петко Георгиев: Правителството е марионетно, но кукловодите са объркали някои от конците . 19| 7117 |16.04.2024 Пламен Димитров: Защо Борисов внезапно смени на 180 градуса стратегията на ГЕРБ за правителството?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads