Реклама / Ads
0| 6279 |07.11.2016 НАРОДЕН ГЛАС

Фрог Нюз стартира рубриката „Свободен пазар на електроенергия, Вие питате – ЧЕЗ отговаря“

.
От 1 април 2016 г. всеки потребител, включително и битов, има право да излезе на свободния пазар на електроенергия и да смени доставчика си на ток. Процесът на пълното отваряне на пазара има своите предимства, но крие и някои рискове за клиентите.
 

В тази връзка стартираме рубриката „Вие питате – ЧЕЗ отговаря“. Ще очакваме Вашите въпроси на редакционния имейл: info@frognews.bg Надяваме се да Ви бъдем полезни.


В какъв срок става реално смяната на един доставчик с друг?

 

Процесите по първоначална регистрация на свободния пазар и смяна на доставчика на електрическа енергия отнемат не повече от два месеца, но за клиентите със стандартизирани товарови профили /СТП/ се случва за около месец. Заявлението за смяна на доставчик се подава от 1-во до 10-то число на всеки месец.

 

Ако клиентът няма задължения към стария доставчик, след 1-во число на следващия месец смяната влиза в сила.

 

Какво е „стандартизиран товаров профил“?

 

Стандартизираният товаров профил се използва за регистрация на свободния пазар на клиенти, които нямат инсталиран електромер с дистанционно отчитане. СТП показва процентното съотношение на потреблението по часове, а не абсолютните стойности в kWh/час. Консумацията се засича на база реални данни от месечния отчет на електромера. Изготвянето на СТП е задължение на електроразпределителните (мрежовите) дружества. Клиентите не дължат такса за изготвянето на СТП.

 

Когато клиентът сменя доставчика на електрическа енергия, сменя ли и доставчика на мрежови услуги?

 

При смяната на доставчика на електроенергия не се сменя доставчикът на мрежови услуги. Клиентите в Западна България остават присъединени към мрежата на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, независимо кой е техният доставчик на електрическа енергия. В тази връзка, клиентите дължат на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД заплащане на мрежови услуги. Цените на мрежовите услуги се определят и регулират от КЕВР.

 

Подробна информация за свободния пазар на електроенергия и оферта от „ЧЕЗ Електро България“ АД потребителите могат да получат на сайта на ЧЕЗ (www.cez.bg) в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на компанията - 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg или в Центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 2764 |22.12.2024 Възкликването на мирозданието. Рождественско . 2| 2959 |20.12.2024 Ваня Нушева: Противоречиви оценки на визитата на Орбан в България, страната ни е в много нестабилна ситуация . 16| 2983 |19.12.2024 А как ли се чувстват украинските българи от решението прародината им да изостави родината им? . 6| 3017 |19.12.2024 Биляна Петрова разказа за униженията в Сливенския затвор: Събличаха ни голи! Благодарна съм, че съм жива

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads