Вторник, 19 Март 2019, 02:47
Реклама / Ads
Frognews
0| 3400 |02.03.2019

Спаси София: Нощният транспорт да се оптимизира, не да се разрежда

.
Неправителствената гражданска организация ”Спаси София” беше един от основните инициатори на проекта да се въведен нощен транспорт в София. Автобуси през нощта тръгнаха от април месец 2018 година, а преди дни, по-малко от година от въвеждането им, от КНСБ поискаха те да спрат.

Причината - да се облекчат условията на труд на работещите в сектора и така да се преодолее недостигът на шофьори в сектора.

News.bg говори с Гергин Борисов от "Спаси София". Според него КНСБ и КТ

 

"Подкрепа" не са успели да аргументират защо искат разреждане на градския транспорт, а въпросът как това ще се отрази на данъкоплатците в столицата остава без отговор.

 

"КНСБ не обоснова своето предложение. По никакъв начин не обясниха как 14-те шофьора, които са ангажирани с нощния транспорт, тяхното неработене през нощта ще се отрази на 2000 работника, които в момента до един работят извънредно." Този коментар направи за news.bg Гергин Борисов от инициативата "Спаси София".

 

Кметът на София вчера е провела срещата си с президента на КНСБ Пламен Димитров в нарушение на поетите обещания пред транспортната комисия, посочи още Борисов. Според него "кметът Фандъкова си е събрала свои хора да си говорят някакви техни си работи".

 

Това е в разрез с декларациите, а Столична община трябва да започне да работи прозрачно и открито.

 

Точно обратното на искането на синдикатите, от гражданската организация настояват за откриване на повече нощни линии и интервалът, в който се движат автобусите да е между 20-30 минути. Нощна линия да бъде пусната и до летището.

 

От Спаси София предлагат като мярка за подобряване условията на труд да се увеличат стартовите заплати на всички шофьори с 25%, което ще струва на общинския бюджет между 6 и 8 млн. лева. Необходима е нормална стартова заплата, настоя Борисов.

 

Трябва да се работи за действително привличане на млади шофьори и това няма да стане с ремонт на общежития, коментира Борисов една от идеите на общината. Ако се намали интервала на нощния градския транспорт, ще има повече автобуси на линия на всеки 20 или 30 минути, смята активистът.

 

Разреждане от повече от 40 минути е напълно нереалистично. Няма европейска столица, в която нощният транспорт се движи на такъв огромен интервал, обясни Борисов.

 

Промени в разписанието също могат да оптимизират нощния транспорт. Оказва се, че от гараж "Дружба" тръгват 4 автобуса в 00:00 часа и се движат празни, без да обслужват пътници до центъра на София. Нощният транспорт трябва да се оптимизира по думите на Борисов, не да се разрежда.

 

"Ние насочихме общественото внимание към неуспешното гарантиране на добри условия на труд, този реваншизъм в момента ни се връща, предлагайки да се закрие услуга, за която ние сме се борили, е повече от недостойно от страна на уж сериозни организации като синдикатите, критикува активистът.

По думите му нощният транспорт в други европейски столици показва, че той е ефективен, ако се движи интензивно и има достатъчно линии.

КНСБ се е отнесла много несериозно към въпроса и предложенията са изцяло в синхрон с председателя на транспортната комисия Екатерина Йорданова. Според Борисов текущият състав на Общински съвет не успява да работи за ефективен градски транспорт. Щом и синдикалните организации в транспорта, и транспортната комисия са под ръководството на един човек, очевидно това е пътят, който той е начертал за София, тълкува Борисов. Остава според него неясно защо това е така.

 

Това че малка част от софиянци използват нощния транспорт според Борисов се дължи на това, че линиите няма достатъчно покритие, а като цяло обаче тази услуга предоставя удобство на гражданите в София.

 

Ако Столична община реши да закрие нощния градски транспорт, Спаси София ще се противопостави на едно намерение на Столична община да закрие нощния градски транспорт, като имат готовност да стигнат и до протести. "Разчитаме на здравия разум на общинските съветници, които да защитят обществения интерес", каза още Борисов.

 

Припомняме, че нощният транспорт в София тръгна на 7 април 2018 година, като обслужва четирите линии: ж.к."Люлин 1,2"- ж.к."Младост 4" с 50 спирки, кв. "Обеля" - ж.к. "Студентски град" с 38 спирки, ж.к. "Овча Купел 2" - ж.к. "Левски" (Автостанция Изток) - 33 спирки и ж.к. "Дружба 2" - ж.к. "Гоце Делчев"- 49 спирки в едната посока и

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. ”Спаси София” показва каква бе 2018 г. за столичани 0| 4408 |30.12.2018 . Пирогов спаси 110 живота през празнични дни 1| 3558 |27.12.2018 . Спаси София: Ремонтът за 22 млн на емблематичната улица Граф Игнатиев е мърлявщината 9| 5367 |02.10.2018 . Кой лъже за трамваите в София: Йорданка Фандъкова или ”Спаси София”? 13| 10495 |29.08.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах