50|
7529
|04.08.2011
ПОЛИТИКА
По български: Социолози се разделиха на БСП и другите предизборно
Ю. Павлов отчете, че одобрение за ГЕРБ от над 30% е рекорд след 2 години управление. Това са странни и парадоксални данни, контрира Кольо Колев, според когото хората се вълнували от битовите си проблеми, а не от резултатите на ГЕРБ.
При ГЕРБ (сега с доверие 30, 8%) се отдръпваха онези избиратели, които никога не бяха гласували за ГЕРБ - на това се дължеше спадът, който вече приключи, коментира по БНТ социологът Юлий Павлов. Коя партия прави кампания в момента, попита той и отговори, че това всъщност е ГЕРБ, защото те работят, правят магистрали, показват резултатите от работата си.
В страната има малко над 30% избиратели-пенсионери, питайте ги какво мислят те; питайте също и реалните безработни, които са към 15%, възрази колегата му К. Колев. Данните не били негови, а на кабинета. Кризата, както и лакътушещото доверие нарушили доверието. Имало още и страх, и притеснение, добави той и даде за пример съпругата си, която му предложила да заредят бензин в колата си, заедно с туби в началото на кризата с Лукойл. Сега недоверието е равно на доверието преди и е над 50%, съобщи Колев.
К. Колев дава обяснение защо той няма да гласува за ГЕРБ, а не защо хората няма да го направят, репликира Павлов. Аз не твърдя, че правителството има положителен рейтинг, но одобрение от над 30% е рекорд след 2 години управление. Не твърдя, че ГЕРБ ще получи тези проценти, защото това е декларативен вот, това е намерение на хората за гласуване, а на изборите процентите ще са по-малко.
Ръст имат не само БСП, но всички опозиционни партии, съобщи К. Колев. От Медиана установили обаче и т.нар. "второ дихание" на ГЕРБ, почвала консолидация. Тя се отразявала на всички партии.
Доверието у Мартин Димитров и Иван Костов падало, въпреки че процентите за сините не се променят, защото били плод на твърд електорат, напомни данните си Павлов. Той заключи, че след толкова години в България нямало начин изборите да не са честни.
Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads