Реклама / Ads
6| 5012 |12.01.2011 СВЯТ

Самолетната катастрофа на Качински е заради натиск върху пилота

.
Решението на екипажа да не бъде извършено приземяване на резервно летище е непосредствената причина за катастрофата на полския правителствен самолет Ту-154. Това сочи заключителният доклад на Междудържавния авиационен комитет на Русия (МАК) за причините за катастрофата през миналия април, при която загина полският президент Лех Качински, съобщава РИА Новости.
 

В доклада се отбелязва, че полският Ту-154 се е снижавал в условия на неоправдан риск, а целта на пилота е била „да се приземи на всяка цена”. Самолетът е направил опит за приземяване въпреки предупрежденията на наземния контрол, че метеорологичните условия са били неблагоприятни, гласи окончателният доклад на разследващата комисия.

В документа се казва също, че високопоставени членове на полската делегация са принудили пилота да предприеме кацане, както и че един от тях – командващият ВВС е имал алкохол в кръвта. Лекарите, извършили съдебномедицинската експертиза, са открили 0.6 промила алкохол в кръвта на авиатора, пише още в окончателния доклад на МАК, представен днес на пресконференция в Москва.

Самолетът Ту-154, с който пътуваха президентът Качински, съпругата му Мария и високопоставени полски ръководители, се разби на 10 април при несполучлив опит за приземяване в условия на мъгла в Смоленск. Всички намиращи се на борда му 96 души загинаха. Полският президент и делегацията му трябваше да участват в церемонии по повод 70-ата годишнина от избиването в Катин на около 22 000 пленени полски офицери от КГБ през Втората световна война.
МАК е установил, че самолетът е бил технически изправен преди излитането си от Варшава. По време на полета не е имало проблеми с двигателите. На борда на самолета не е имало взрив или пожар преди сблъсъка със земята.

Разшифроването на разговорите между пилотите на самолета е било извършено от полски експерти, които лично познават авиаторите, съобщи председателят на (МАК) Татяна Анодина на пресконференция за хода на разследването на катастрофата.

Изваждането на записите беше осъществено в присъствието на полски военен прокурор. Най-трудоемката работа на техническата комисия по идентифицирането на гласовете беше водена именно от полски специалисти, които лично познават членовете на екипажа”, коментира Анодина, като допълни, че полските специалисти са се намирали в „много тежко морално-психологическо състояние, слушайки гласовете на техните загинали приятели”.

Представители на правителството на Полша не присъстват на оповестяването в Москва на доклада за катастрофата. На конференцията ще присъстват само полски дипломати. Чрез тях документите от МАК ще бъдат предадени на полското правителство.

По-рано полските власти заявиха, че не приемат заключенията на руските следователи за причините за инцидента. Полските следователи, които разследват самолетната катастрофа, ще представят свой собствен доклад, съобщиха от полското министерство на вътрешните работи.

В полския доклад ще има заключения за причината за самолетната катастрофа на 10 април в руския град Смоленск, при която загинаха 96 души, сред които и Качински. Освен това ще бъдат отправени и препоръки за това как в бъдеще да няма подобни трагедии.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 5520 |17.12.2010 Полша отхвърли руските доклади за смъртта на Качински . 0| 5225 |20.11.2010 Катастрофа взе живота на туристи в Египет . 0| 5112 |12.10.2010 41 загинаха в свирепа катастрофа в Украйна . 2| 4703 |10.10.2010 Качински отказа посещение в Смоленск

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads