Таксите за магистралите в Турция се вдигат с над 42 процента

Магистралата Малкара до моста при Дарданелите, при Чанаккале е 785 лири (42,15 лв). Таксата за моста над Босфора, носещ името "Мост на мъчениците от 15 юли" и моста Фатих Султан Мехмет се увеличи от 33 лири на 47 лири (2,50 лв). Това увеличение съответства на увеличение от 42 процента.
Таксата за най-новият мост над Босфора до Черно море, моста Явуз Султан Селим се увеличи от 70 лири на 80 лири (4,30 лв). Бяха въведени дневни и нощни тарифи за тунела Евразия за преминаване под Босфора, предаде Марица
Еднопосочните такси за тунел Евразия бяха определени на 225 TL (12,10 лв) за автомобили, 337,5 TL за микробуси и 175 TL за мотоциклети в дневната тарифа. Нощната тарифа ще е с намаление от 50 на сто, като тези тарифи ще се прилагат от 00:00 през нощта до 04:59 сутринта.
Таксата за моста Османгази, свързващ магистралата от Истанбул за Бурса и Измир, един от най-големите мостове в Турция, се увеличи от 555 лири на 795 лири (42,75 лв). Това увеличение означава увеличение от 42,3 процента. Подобно увеличение има и при моста Чанаккале от 1915 г., за който таксата се увеличи от 585 лири на 790 лири (42 лв). Тези два моста станаха мостовете с най-скъпи такси в Турция.
KGM също увеличи таксите за останалите магистрали. Таксата за магистралата от Анкара до Нигде се увеличи от 295 лири на 590 лири.
Министърът на транспорта и инфраструктурата Абдулкадир Уралоглу направи изявление преди решението за увеличение. Министърът уточни, че са се увеличили разходите за поддръжка на мостове и магистрали. Той съобщи, че е направено ново проучване за покриване на тези разходи. Главната дирекция на магистралите определи нови такси в резултат на това проучване.
Частни компании експлоатират някои от мостовете и магистралите, за които е приложено най-голямо увеличение на цените. Тези компании строят мостове и магистрали, експлоатират ги за определен период от време и след това ги предават на държавата.
При несъответствие в бройката на договорения пътникопоток по съоръженията, държавата доплаща на изпълнителните компании разликата, по договорени такси. Опозицията критикува управляващите, че това са огромни разходи за държавния бюджет и неправомерно облагодетелства частните строителни компании.
Моля, подкрепете ни.





