Р. Гълъбинов за Фрог: Продажбата на оборудването на АЕЦ „Белене” – мисия полувъзможна
В същото време България се готви да представи облигация, която да покрие мостовия заем, взет от БЕХ, а той е за 535 милиона евро и е взет от „Джей Пи Морган”. С него ще се разплатим за мините и централите от Маришкия басейн.
Когато пак искаш да пласираш облигации и да вземеш заем от международния пазар около половин милиард евро, излиза новината, че българската компания е осъдена от Арбитражния съд да плати огромна сума на друга страна. Това е лоша новина. Кой ще купи тази облигация и на каква цена?
Натрупани са множество неприятни фактори: губим арбитража, водят се преговори по уреждане на актива, който стои срещу сумата на арбитража, подготвяме еврооблигации за емитиране на международните пазари, чрез които БЕХ да се финансира, за да върне мостовия заем, предупреди финансистът.
Ще трябва Министерството на финансите да се намеси – да вземе пари от фискалния резерв или да емитира нов дълг.
Другата неприятна новина е спирането на концесията на летище София. Оттам се разчиташе на 600 млн. лева, които са записани в бюджета за тази година като приход.
Има още една болна тема – БДЖ. Компанията е отворена рана, която винаги може да направи беля. Финансовото състояние изобщо не се е подобрило и продължава да има големи загуби и дългове. Продължава да тежи на бюджета, така както НЕК и БЕХ.
Моля, подкрепете ни.