2|
5566
|25.01.2008
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Хотели у нас се множат три пъти по-бързо от други страни в Европа
С 12 % на година се увеличава легловата туристическа база у нас, като това е три пъти по-голям темп от останалите евространи. Нарастването на капацитета води до
спад в приходите от всеки посетител.
Това отбелязва новата национална стратегия за развитие на устойчив туризъм в периода 2008-2013 г.
Днес в НДК ръководството на ДАТ представя подробно основните пунктове на стратегията пред журналисти.
Приоритетите всъщност са отдавна очертани – изграждане на инфраструктурата, разнообразяване на туристическия продект, стиковане на между институциите, интеграция между всички процеси и субекти в туризма.
Много от проблемите са многократно повтаряни – презастрояване, унищожаване на зелените площи, нови обекти, концентрирани върху малка площ, които естествено прогонват качествените туристи.
Стратегията отчита изключително динамичната картина на стриителството на нови хотели. Три пъти по-бързо расте броя на хотелите в страната ни , в сравнение с Европа.
Средният ръст в страните конкуренти е 3-4 на сто, докато в България той е три пъти повече, достигайки 610 000 легла през тази година.
Общата заетост в хотелите обаче намалява заради голямото нарастване на легловата база.И по тази причина крайният резултат не е добър- валутните приходи от турист са значително по-малки, сравнени с останалите дестинации.
Анализът на стратегията подочва, че най-разпространен си остава масовият морски туризъм.70 % от легловата база е именно в морските курорти.
Този вид туризъм е вече достигнал връхната си точка, монополизиран изцяло от едри туроператори.
Но пазарът се задъхва и според нормите може да поеме още не повече от 200-250000 легла.
Браншът си поставя като основна задача в следващите години повишаване качеството на обслужване, квалификацията на персонала, привличането на инвеститори в инфраструктурата.
Ще се развиват и алтернативните форми на туризъм – културен, конгресен, СПА , селски и др. Frognews.bg
Днес в НДК ръководството на ДАТ представя подробно основните пунктове на стратегията пред журналисти.
Приоритетите всъщност са отдавна очертани – изграждане на инфраструктурата, разнообразяване на туристическия продект, стиковане на между институциите, интеграция между всички процеси и субекти в туризма.
Много от проблемите са многократно повтаряни – презастрояване, унищожаване на зелените площи, нови обекти, концентрирани върху малка площ, които естествено прогонват качествените туристи.
Стратегията отчита изключително динамичната картина на стриителството на нови хотели. Три пъти по-бързо расте броя на хотелите в страната ни , в сравнение с Европа.
Средният ръст в страните конкуренти е 3-4 на сто, докато в България той е три пъти повече, достигайки 610 000 легла през тази година.
Общата заетост в хотелите обаче намалява заради голямото нарастване на легловата база.И по тази причина крайният резултат не е добър- валутните приходи от турист са значително по-малки, сравнени с останалите дестинации.
Анализът на стратегията подочва, че най-разпространен си остава масовият морски туризъм.70 % от легловата база е именно в морските курорти.
Този вид туризъм е вече достигнал връхната си точка, монополизиран изцяло от едри туроператори.
Но пазарът се задъхва и според нормите може да поеме още не повече от 200-250000 легла.
Браншът си поставя като основна задача в следващите години повишаване качеството на обслужване, квалификацията на персонала, привличането на инвеститори в инфраструктурата.
Ще се развиват и алтернативните форми на туризъм – културен, конгресен, СПА , селски и др. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads