0|
5442
|15.06.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
„Каменица” бе обявена за продан
Пивоварната „Каменица” бе обявена за продан от собствениците си AB Inbev, които са най-голямата пивоварна компания в света.
Белгийско-бразилската компания се оттегля от Централна и Източна Европа, за да стъпи на Американския пазар. Това намерение определя решението й да продаде 11 свои дружества в бившия социалистически блок. “Имаме информация за това намерение на собственика ни, но не можем да коментираме решенията на AB Inbev”, съобщиха от "Каменица".
Българската пивоварна е предложена за продажба в "пакет" с дружествата в Румъния, Чехия, Унгария, Хърватия, Сърбия и Черна гора. Общият обем на производство на бира във всичките заводи е 15 милиона хектолитра годишно. Прите от продажбата на източноевропейските фабрики ще отидат за финансиране на покупката на американската пивоварна Anheuser-Busch.
Сумата, която трябва да плати AB Inbev, за да се настани в Северна Америка, е 52 млрд. долара. За да набави парите, необходими за покупката, АВ Inbev вече се раздели със свое дружество в Южна Корея. Сумата, която получи за него е 1,8 млрд. долара. Продаден беше и филиалът на АВ Inbev в Южна Африка.
За 2008 г. приходите на AB Inbev, чиято централа е в белгийския град Льовен, са 39,2 млрд. долара. Белгийско-бразилската компания притежава 300 марки бира, като най-известните са Stella Artois, Beck's и Budweiser.
Марката „Каменица” е регистрирана за първи път през 1881 г. Според данните на Съюза на пивоварите у нас пазарният дял на „Каменица” в момента е 17%.
Бирата се предлага в няколко модификации - светла, тъмна, безалкохолна и "Каменица Лев". Другите марки на компанията са "Бекс", "Старопрамен", "Стела Артоа", "Астика", "Бургаско" и "Плевен". "Каменица" е единствената компания у нас, която предлага бира и от трите пивоварни традиции - германска, белгийска и чешка.
Българската пивоварна е предложена за продажба в "пакет" с дружествата в Румъния, Чехия, Унгария, Хърватия, Сърбия и Черна гора. Общият обем на производство на бира във всичките заводи е 15 милиона хектолитра годишно. Прите от продажбата на източноевропейските фабрики ще отидат за финансиране на покупката на американската пивоварна Anheuser-Busch.
Сумата, която трябва да плати AB Inbev, за да се настани в Северна Америка, е 52 млрд. долара. За да набави парите, необходими за покупката, АВ Inbev вече се раздели със свое дружество в Южна Корея. Сумата, която получи за него е 1,8 млрд. долара. Продаден беше и филиалът на АВ Inbev в Южна Африка.
За 2008 г. приходите на AB Inbev, чиято централа е в белгийския град Льовен, са 39,2 млрд. долара. Белгийско-бразилската компания притежава 300 марки бира, като най-известните са Stella Artois, Beck's и Budweiser.
Марката „Каменица” е регистрирана за първи път през 1881 г. Според данните на Съюза на пивоварите у нас пазарният дял на „Каменица” в момента е 17%.
Бирата се предлага в няколко модификации - светла, тъмна, безалкохолна и "Каменица Лев". Другите марки на компанията са "Бекс", "Старопрамен", "Стела Артоа", "Астика", "Бургаско" и "Плевен". "Каменица" е единствената компания у нас, която предлага бира и от трите пивоварни традиции - германска, белгийска и чешка.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads