Мадарският конник и Царевец се борят за приза "Символ на България"
От стартиране на кампанията кирилицата и до момента е фаворит като дълго време бе с голяма преднина пред Рилския манастир, Мадарския конник, розата и розовото масло и Царевец. Но в края на 2007 година и началото на Новата година тази преднина на почти смятания за победител - символ е стопена от Мадарския конник и Царевец, които са с почти равни резултати.
В категорията културно историческо наследство водещи са Царевец, последвани от Мадарския конник, кирилицата, Рилския манастир, с почти равни резултати. В категорията природни забележителности до скоро водещ бе символа Чудните мостове, но сега много трайно се установи символа Седемте рилски езера, последвани от Балкана и Еделвайс. В категорията храни и напитки от самото начало на инициативата и сега, с категорична преднина е кисилото мляко, последван от баницата и шопската салата. Кампанията "Българските символи" цели, чрез всенародно допитване до българите, да се изберат най-достойните и ярки символи на нашата страна, с които да се представяме в Европа и света. Тя е в подкрепа и на българската идентичност и самочувствие, по нов начин, като европейци, да се обърнем към нашата история, култура, природа, към нашия потенциал като нация и успешна бизнес и туристическа дестинация.
В момента кампанията навлиза в същинската си фаза - избора на символа-победител и символите фаворити в отделните категории. До момента са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като от чужбина са около 7%. За да получи още по-голяма мащабност, инициативата предвижда гласуването да се проведе и чрез талони, разпространени в пощенските станции в цялата страна и общините, които най-радушно я подкрепят.

снимки Вяра Йовева
Българските общини ще бъдат едни от стратегическите партньори и в най-новата инициатива, част от националната кампания, а именнно, избор на "Символ на моя роден край" и избора на "Символ на моята столица", започнала през миналата и официално стартирала в началото на тази година.
Регионалната кампания ще започне в средата на месец февруари в Родопите, с любезното съдействие и домакинство на община Смолян и ще продължи в цялата страна в големите български общини и знакови български места. В края на кампанията се предвижда разпространението в страната и чужбина - големите туристически и търговски изложения, българските посолства по света, европейските институции в Брюксел, на промоционални продукти, които ще представят избраните символи, както в основните, така и в последните две категории.
Поради постъпилите още в самото начало на кампанията, макар, и с малък процент предложения за символи на България с негативен характер, кампанията ще отдели необходимото внимание и на тях.
Символите, които трябва да променим, с които трябва да се разделим и още повече, с които не можем да се гордеем пред Европа и света. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.





