Реклама / Ads
0| 8157 |14.01.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Мадарският конник и Царевец се борят за приза "Символ на България"

.
В същинския етап на надпреварата за глобален символ на България в кампанията "Българските символи" Мадарският конник или Царевец ще преборят най-вероятно кирилицата, която беше фаворит до момента.
 

От стартиране на кампанията кирилицата и до момента е фаворит като дълго време бе с голяма преднина пред Рилския манастир, Мадарския конник, розата и розовото масло и Царевец. Но в края на 2007 година и началото на Новата година тази преднина на почти смятания за победител - символ е стопена от Мадарския конник и Царевец, които са с почти равни резултати.

madara.jpg

В категорията културно историческо наследство водещи са Царевец, последвани от Мадарския конник, кирилицата, Рилския манастир, с почти равни резултати. В категорията природни забележителности до скоро водещ бе символа Чудните мостове, но сега много трайно се установи символа Седемте рилски езера, последвани от Балкана и Еделвайс. В категорията храни и напитки от самото начало на инициативата и сега, с категорична преднина е  кисилото мляко, последван от баницата и  шопската салата. Кампанията "Българските символи" цели, чрез всенародно допитване до българите, да се изберат най-достойните и ярки символи на нашата страна, с които да се представяме в Европа и света. Тя е в подкрепа и на българската идентичност и самочувствие, по нов начин, като европейци, да се обърнем към нашата история, култура, природа, към нашия потенциал като нация и успешна бизнес и туристическа дестинация.

В момента кампанията навлиза в същинската си фаза - избора на символа-победител и символите фаворити в отделните категории. До момента са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като от чужбина са около 7%. За да получи още по-голяма мащабност, инициативата предвижда гласуването да се проведе и чрез талони, разпространени в пощенските станции в цялата страна и общините, които най-радушно я подкрепят.

trapezica_1.jpg
 снимки Вяра Йовева

Българските общини ще бъдат едни от стратегическите партньори и в най-новата инициатива, част от националната кампания, а именнно, избор на "Символ на моя роден край" и избора на "Символ на моята столица", започнала през миналата и официално стартирала в началото на тази година.

Регионалната кампания ще започне в средата на месец февруари в Родопите, с любезното съдействие и домакинство на община Смолян и ще продължи в цялата страна в големите български общини и знакови български места. В края на кампанията се предвижда разпространението в страната и чужбина - големите туристически и търговски изложения, българските посолства по света, европейските институции в Брюксел, на промоционални продукти, които ще представят избраните символи, както в основните, така и в последните две категории.

Поради постъпилите още в самото начало на кампанията, макар, и с малък процент предложения за символи на България с негативен характер, кампанията ще отдели необходимото внимание и на тях. Символите, които трябва да променим, с които трябва да се разделим и още повече, с които не можем да се гордеем пред Европа и света. Frognews.bg
asenovci.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 5309 |14.01.2008 Нов хотелски комплекс ще изникне край Черноморец . 0| 5259 |11.01.2008 София шеста по привлекателност за търговските вериги . 2| 5802 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес . 0| 4876 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads