0|
7103
|04.04.2007
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Валентин Йосифов: Няма да идват богати туристи, ако извън хотела виждат ориенталска чаршия
Презастрояването, ще доведе до напълването с туристи, които нямат особено желание да се откъснат от урбанизираната действителност, в която прекарват ежедневието си, те имат занижен критерий за това, което се случва около тях. Тези туристи не биха платили и по-високи цени за по-добро качество, смята Йосифов.
Валентин Йосифов е и представител на международния туристически концерн “ТУИ” за нашата страна. Компанията е един от основните лидери на туристическия пазар, като води големи групи чужди туристи от Великобритания, Германия, скандинавските страни и други европейски държави.
“ТУИ България” по своя принос за концерна се нарежда сред основните от 35 агенции в 36 дестинации. Създадена е през 1995 година под името “Травъл Партнър България”, днес компанията обслужва повече от 320 000 туристи годишно.
Преди няколко седмици немският “ТУИ” и британският му конкурент "Фърст Чойс" обявиха сливането си в нов туристически концерн "ТУИ Травъл". Новото предприятие ще бъде листвано на Лондонската борса.
- Г-н Йосифов, туристи от кои региони на Европа се очакват през новия сезон?
- “ТУИ България” очаква през лято 2007 туристи от почти всички европейски емитентни пазари, а именно скандинавските страни, Великобритания, Ирландия, Франция, страните от Бенелюкс, Германия, Швейцария, Румъния, Австрия, Полша, Унгария, Чехия, Словакия и Русия.
- Какви са тенденциите спрямо миналата година?
- На различните пазари се наблюдава различно търсене на българския туристически продукт. Естествено, за нас най-важни са трите определящи пазара, а именно британският, скандинавският и германският, както до някъде и този в Бенелюкс. Отлично, с двуцифрен процентов ръст, засега вървят скандинавският пазар и този в страните от Бенелюкс. На нивото от миналата година се движи германският пазар. Лек спад имаме при британските туристи. Останалите пазари, които представляват по-малко от 10% от нашия обем, са на миналогодишното ниво. Нови за нас тук са чешкия, словашкия и руския пазар. Съвсем нов е и румънският пазар, на който ние отделяме много специално внимание и считаме, че той е отлично допълнение в нашето предлагане.
- Вярно ли, че тази година има отлив на немски туристи от нашата страна?
- Под условие че говоря само за фирмите, които ние представяме, а те от Германия са много - категорично не. За състоянието при другите на този пазар не мога да отговоря.
- В кои направления туризмът ще търпи развитие у нас?
- За мен определящ за развитието на туризма в България изобщо е паушалния (рекреативен) туризъм, независимо дали е на море или на планина. Именно неговото успешно развитие или проблемите му, ще са определящи за цялостното развитие на туризма в България. Всички останали видове туризъм, за които толкова много се говори в последно време - културно- исторически, лечебен, спа, приключенски туризъм и т.н., очевидно ще бележат много по-сериозен ръст в своето развитие и това е положително за страната, защото те са много печеливши. Но да се разчита само или главно на тях за мен все още е утопия.
- Развиват ли се съпътстващите атракции? Какви развлечения се предлагат за привличане на туристи?
- Макар да битува мнението, че едва ли не нашето предлагане в тази област е оскъдно, аз смятам, че българските комплекси и туризмът ни като цяло предлагат достатъчно развлечения и атракции за гостите. В това отношение креативноста на нашите сънародници всяка следваща година изпреварва дори очакванията на туристите. Например, това което се предлага на българските плажове като забавление и атракции, бих поставил на едно от челните места в света.
- Кога ще можем да задържим нашите кадри в България?
- Когато започнем да им плащаме поне 50-60% от това, което биха получили в други туристически дестинации.
- Какво е нивото на кадрите ни?
- Тъй като за новостроящите се и новопостроени хотели се чувства остра нужда от управленски и изпълнителски кадри, се назначават общо взето тези, които са изявили желание. Изводът може да си го направим сами, ако прочетем резултатите от анкетите правени с туристи – нивото е незадоволително.
- България все още се приема като дестинация за евтин туризъм. Ниските цени за кого всъщност са изгодни – за посещаващите ни или за правещите бизнес?
- Тук, противно на ширещото се мнение, че България е евтина дестинация, ще отбележа, че това не е вярно. Договорните цени за паушалните пътувания на българските хотели не са по-ниски от тези на Турция, Тунис или Египет, а това са основните ни конкуренти в света. Това е така, защото през последните години се строят само 4 и 5 звездни хотели, които предявяват претенции за съответните цени /тук е друг въпросът, дали по международни стандарти те биха получили 4 или 5 звезди/. Смешно и нереално е някои да се опитват да сравняват нашите цени с тези във вече доказали се туристически дестинации, като Майорка, Френската ривиера, Тайланд и т.н. Трябва ясно да се разбере, че не можем да очакваме туристи, готови да платят високи цени за 4 или 5 звездния ни продукт, ако извън хотела ги очаква циганията на ориенталска чаршия.... В това отношение нещата вместо да се подобряват, се влошават.
Когато се налага понижение на цените поради намалено или липсващо търсене, то тези нови по-ниски цени, са еднакво важни и добри и за двете страни.
- Идват ли млади хора да почиват тук или предимно пенсионери от страните с по-висок стандарт, за които тук е една евтина дестинация?
- За различните емитентни пазари ситуацията е различна. От скандинавските страни например, както и от страните от Бенелюкс, идват много млади хора и семейства с по няколко деца. Ситуацията с пенсионерите е от британския и главно от немския пазар. Аз лично не съм склонен да се отнасям с пренебрежение към тези туристи, защото тяхната почивка не е подвластна на решението на други хора кога да получат отпуска и те се възползват поради тази си свобода от изгоните ценови условия през май, юни, септември и октомври. Именно поради това те най-ефективно могат да запълнят крилата на сезона и би трябвало да са много важни туристи за българските хотелиери.
- Как се отразява презастрояването на курортите върху бизнеса? Това вече сериозен проблем ли е?
- Според мен презастрояването ще доведе до напълването на тези презастроени туристически курорти с туристи, които нямат особено желание да се откъснат от урбанизираната действителност, в която прекарват ежедневието си, а това са хора които имат доста занижени критерии за това, което се случва около тях. Тези хора в никакъв случай не са най-интелигентните /най-добре печелещите/, и респективно не са тези, които биха платили по-високи цени....
Изводът се налага от самосебе си.
“ТУИ България” по своя принос за концерна се нарежда сред основните от 35 агенции в 36 дестинации. Създадена е през 1995 година под името “Травъл Партнър България”, днес компанията обслужва повече от 320 000 туристи годишно.
Преди няколко седмици немският “ТУИ” и британският му конкурент "Фърст Чойс" обявиха сливането си в нов туристически концерн "ТУИ Травъл". Новото предприятие ще бъде листвано на Лондонската борса.
- Г-н Йосифов, туристи от кои региони на Европа се очакват през новия сезон?
- “ТУИ България” очаква през лято 2007 туристи от почти всички европейски емитентни пазари, а именно скандинавските страни, Великобритания, Ирландия, Франция, страните от Бенелюкс, Германия, Швейцария, Румъния, Австрия, Полша, Унгария, Чехия, Словакия и Русия.
- Какви са тенденциите спрямо миналата година?
- На различните пазари се наблюдава различно търсене на българския туристически продукт. Естествено, за нас най-важни са трите определящи пазара, а именно британският, скандинавският и германският, както до някъде и този в Бенелюкс. Отлично, с двуцифрен процентов ръст, засега вървят скандинавският пазар и този в страните от Бенелюкс. На нивото от миналата година се движи германският пазар. Лек спад имаме при британските туристи. Останалите пазари, които представляват по-малко от 10% от нашия обем, са на миналогодишното ниво. Нови за нас тук са чешкия, словашкия и руския пазар. Съвсем нов е и румънският пазар, на който ние отделяме много специално внимание и считаме, че той е отлично допълнение в нашето предлагане.
- Вярно ли, че тази година има отлив на немски туристи от нашата страна?
- Под условие че говоря само за фирмите, които ние представяме, а те от Германия са много - категорично не. За състоянието при другите на този пазар не мога да отговоря.
- В кои направления туризмът ще търпи развитие у нас?
- За мен определящ за развитието на туризма в България изобщо е паушалния (рекреативен) туризъм, независимо дали е на море или на планина. Именно неговото успешно развитие или проблемите му, ще са определящи за цялостното развитие на туризма в България. Всички останали видове туризъм, за които толкова много се говори в последно време - културно- исторически, лечебен, спа, приключенски туризъм и т.н., очевидно ще бележат много по-сериозен ръст в своето развитие и това е положително за страната, защото те са много печеливши. Но да се разчита само или главно на тях за мен все още е утопия.
- Развиват ли се съпътстващите атракции? Какви развлечения се предлагат за привличане на туристи?
- Макар да битува мнението, че едва ли не нашето предлагане в тази област е оскъдно, аз смятам, че българските комплекси и туризмът ни като цяло предлагат достатъчно развлечения и атракции за гостите. В това отношение креативноста на нашите сънародници всяка следваща година изпреварва дори очакванията на туристите. Например, това което се предлага на българските плажове като забавление и атракции, бих поставил на едно от челните места в света.
- Кога ще можем да задържим нашите кадри в България?
- Когато започнем да им плащаме поне 50-60% от това, което биха получили в други туристически дестинации.
- Какво е нивото на кадрите ни?
- Тъй като за новостроящите се и новопостроени хотели се чувства остра нужда от управленски и изпълнителски кадри, се назначават общо взето тези, които са изявили желание. Изводът може да си го направим сами, ако прочетем резултатите от анкетите правени с туристи – нивото е незадоволително.
- България все още се приема като дестинация за евтин туризъм. Ниските цени за кого всъщност са изгодни – за посещаващите ни или за правещите бизнес?
- Тук, противно на ширещото се мнение, че България е евтина дестинация, ще отбележа, че това не е вярно. Договорните цени за паушалните пътувания на българските хотели не са по-ниски от тези на Турция, Тунис или Египет, а това са основните ни конкуренти в света. Това е така, защото през последните години се строят само 4 и 5 звездни хотели, които предявяват претенции за съответните цени /тук е друг въпросът, дали по международни стандарти те биха получили 4 или 5 звезди/. Смешно и нереално е някои да се опитват да сравняват нашите цени с тези във вече доказали се туристически дестинации, като Майорка, Френската ривиера, Тайланд и т.н. Трябва ясно да се разбере, че не можем да очакваме туристи, готови да платят високи цени за 4 или 5 звездния ни продукт, ако извън хотела ги очаква циганията на ориенталска чаршия.... В това отношение нещата вместо да се подобряват, се влошават.
Когато се налага понижение на цените поради намалено или липсващо търсене, то тези нови по-ниски цени, са еднакво важни и добри и за двете страни.
- Идват ли млади хора да почиват тук или предимно пенсионери от страните с по-висок стандарт, за които тук е една евтина дестинация?
- За различните емитентни пазари ситуацията е различна. От скандинавските страни например, както и от страните от Бенелюкс, идват много млади хора и семейства с по няколко деца. Ситуацията с пенсионерите е от британския и главно от немския пазар. Аз лично не съм склонен да се отнасям с пренебрежение към тези туристи, защото тяхната почивка не е подвластна на решението на други хора кога да получат отпуска и те се възползват поради тази си свобода от изгоните ценови условия през май, юни, септември и октомври. Именно поради това те най-ефективно могат да запълнят крилата на сезона и би трябвало да са много важни туристи за българските хотелиери.
- Как се отразява презастрояването на курортите върху бизнеса? Това вече сериозен проблем ли е?
- Според мен презастрояването ще доведе до напълването на тези презастроени туристически курорти с туристи, които нямат особено желание да се откъснат от урбанизираната действителност, в която прекарват ежедневието си, а това са хора които имат доста занижени критерии за това, което се случва около тях. Тези хора в никакъв случай не са най-интелигентните /най-добре печелещите/, и респективно не са тези, които биха платили по-високи цени....
Изводът се налага от самосебе си.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads