Реклама / Ads
2| 14166 |19.12.2016 ИНТЕРВЮ

Марио Нинов: Защо не разкриват скоростта на влака в Хитрино?

.
Марио Нинов
Марио Нинов е член на Федерацията на транспортните работници към КТ Подкрепа. Фрогнюз го потърси за коментар върху продължаващото разследване около влаковата катастрофа в Хитрино.
 

Повече от седмица след трагедията в Хитрино, има ли нова версия за причината за катастрофата?

 

Официално няма оповестена нова информация. Много от нещата, които се разпространяват навсякъде под формата на измишльотини, не знам кому е нужно да настройват хората и да насочват вниманието на обществото в такава насока, която няма нищо общо със случая.

 

Това, което четох последно, че влакът не се е движел в тази посока, а в обратната, е пълна глупост. Това е невъзможно да се случи. Системата на железниците е толкова добре устроена, че такова нещо може да се провери точно за 15 минути, да се провери кой откъде е минал. Това не е автомобилен път да завие и да тръгне и никой да не го види.

 

Как ще коментирате появилите се клипчета, които хвърлят съмнение върху състоянието на жп линията в близост до Хитрино?

 

Това също за неспециалиста може да се яви притеснително. Когато на неспециалист му посочиш нещо такова и му кажеш, че то е опасно, нормално е човекът да се притесни. Когато обаче се покаже на специалист, който се занимава с такива работи, реакцията ще е друга. Напълно е нормално да се появяват места в железницата, както ние ги наричаме – слаби места.

 

В автомобилния път никъде няма открай-докрай асфалтиран нов участък. Някъде има кръпки или дупки. Това е напълно нормално и по железния път да има по-слаби места. Но това не означава, че минавайки оттам ще се случи нещо ужасно. Затова има ограничения, които се въвеждат в железния път и докато не се отстрани проблемът, не се възстановяват нормалните скорости. В системата не железниците, смея да твърдя, така е изградена безопасността, че невъзможно е да се случи нещо фрапиращо на магистрална жп линия, по простата причина, че тези съоръжения се преглеждат редовно.

 

През времето, през което има появило се такова слабо место, то е опасно за движението. Ако беше опасно, щеше да се спре движението. Няма такива идиоти, които да позволят движение върху опасен участък.

 

Много е странно как се настройва сега обществото – показаха два клипа и край.

 

Как ще коментирате теорията, че машинистите не са получили сигнал за „завой”, а са продължили направо с по-висока скорост?

 

Тук нещата са две. Първо- все още е чудно защо официалните органи, които разследват становището, не излизат с официална позиция каква е скоростта, която е развил влака. Защото ако излязат официално с данните- това е скоростта на влака, то много въпроси ще отпаднат. Защото влизането в гарата е ограничено заради осигурителната техника до 60 км/ч. Влизането в отклонение в гарата, в цяла България, е ограничено до 40 км/ч. Има няколко места, на които поставиха съоръжения стрелка – това е съоръжението, което разделя единия от другия коловоз и насочва возилото към тях. Те са направени така, че радиуса вътре на кривите е по-голям и позволява влизане със 100 км/ч в отклонението. Това е в новия съвременен участък от Пловдив до Свиленград. Но на останалите места в цяла България ограничението е 40 км/ч. Няма машинист, който да не знае, че при влизане в това отклонение трябва да влезе с такава скорост.

 

Ако скоростта е била по-голяма от тези стойности, значи има някакъв друг проблем, който е довел до карането с по-висока скорост и трябва да кажат органите кое е довело до този момент.

 

Това, което се цитира неофициално – цифрите са по-високи от разрешената максимална скорост за правия участък.

 

Не би ли трябвало в черните кутии на двата локомотива да се съдържа точна информация за скоростта, с която се е движела композицията?

 

Това са карти с памет, дигитални. От тях информацията може да се свали с лаптоп и доколкото ми е известно на мен тя е свалена професионално. Въпросът е защо толкова време след катастрофата продължава да се мълчи по тази тема и на това трябва да отговорят разследващите. Не мога да си обясня защо това не се е направило все още.

 

Редно е да се оповестят точните данни и цифри, за да няма спекулации. Оттам нататък може да се говори за всичко останало – в кой момент е станало дерайлирането и какви са причините.

 

Интервюто взе Михаил Кръстев

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 6248 |28.03.2024 Николай Кръстев за ФрогНюз: Отново някой ни дърпа към сивата зона на Балканите. Думите на Вучич не трябва да бъдат подценявани . 16| 6302 |27.03.2024 Емил Соколов за ФрогНюз: При реденето на служебния кабинет ще видим втората голяма братска прегръдка между Борисов и Радев . 8| 4967 |25.03.2024 Ивайло Иванов за ФрогНюз: Русия подготвя руското общество за мобилизация. Опасно е, ако Тръмп стане президент на САЩ . 17| 6481 |22.03.2024 Велизар Шаламанов за ФрогНюз: НАТО не е само отбрана и армия, НАТО е защита на достойнството на свободните хора

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads