1|
6850
|15.07.2009
АРТ ДЖУНГЛА
Facebook става киногерой
Продуцент на филма за социалната мрежа е чаровникът Кевин Спейси.
Новата социална революция Facebook завладява все повече хора по света. Още едно доказателство, че популярната мрежа за комуникация Facebook не може да бъде оставена без коментар е новината, че ще снимат филм за историята на този интернет феномен.
Историята на Facebook ще бъде разказана в игрален филм със заглавие “Социалната мрежа” (The Social Network). Сценарият е създаден по книгата на Арон Соркин “Неочаквани милиардери”. Режисурата е поверена на прочутия Дейвид Финчър (“Боен клуб”, “Странният случай с Бенджамин Бътън”). Продуцент е актьора Кевин Спейси заедно с ветераните в този занаят - Скот Рудин и Майкъл Де Лука. Все още не е ясно кой ще играе главната роля в проекта, но за предполагаем фаворит е сочен холивудския актьор Киану Рийвс.
В основата на сюжета е историята на Facebook от създаването й до днес. Отделено е специално внимание на създателя й Марк Зукербърг (един от 400-те най-богати американци според класацията на „Форбс” с 1.5 милиарда долара авоари).
Всъщност Зукербърг създава една от най-популярните социални мрежи през 2004-та година, докато е студент в Харвард. Деветнайсетгодишният Зукърбърг с още двама състуденти от престижния университет - Дъстин Московиц и Крие Хюз - искали да създадат мрежа, за да поддържат връзка с приятели, и така се родил Facebook .Сайтът много бързо привлича студенти и извън Харвард, сдобива се с милиони почитатели в страната, а после и по света.
По своята същност Facebook е феномен на модерното време. Това е социална мрежа, изградена така че хората да могат да общуват по-свободно помежду си. Във Facebook няма скрито-покрито, всичко е от явно по-явно: можеш да покажеш това, което се случва с теб, можеш да изразиш състояния, мисли, чувства и да ги споделиш чрез статуса или на стената си. Естествено, твоето аз е видимо само за групата приятели, които ти сам си одобрил предварително.И това е едно от условията да си част от социалната мрежа. В сайта обаче има и функции, с които можеш да забраниш група от хора или конкретни лица да могат да виждат или не това, което споделяш.
Потребителите на Facebook се групират по географско положение, месторабота, учебни заведения, интереси и т.н. Всеки потребител сам избира каква информация да въведе за себе си, както и какви групи или личности да имат достъп до нея. Комуникацията между потребителите в мрежата се осъществява по много начини, включително с изпращане на лични съобщения, покани за участия в мероприятия, споделяне на снимки, текст, хипервръзки, видеооткъси, клипове, музикални парчета, създаване и участие в групи по интереси, сравнение на резултатите от тестове, участие в различни игри и други. Facebook е една от най-достоверните системи що се отнася за тестове. Познаваемостта е до 101%, доказана на база на редица изследвания и анализи върху резултатите от Facebook.
Наскоро Facebook направи стъпка към нови промени – всеки регистриран потребител може да има нещо като свой сайт към нея, който да се разгледа от хора, които не са потребители на мрежата. Това става чрез въвеждане на никнейма, който потребителя си е избрал зад адреса на Facebook - www.facebook.com/ImeFamilia. Предстоят още промени, с които най-популярната социална мрежа ще се доближи до модела на друг актуален интернет хит - "Туитър" (Twitter).
Днес базираният в Пало Ал-то, Калифорния, уебсайт има 800 служители и изпреварва основния си конкурент „МайСпейс" (MySpace), след като през 2008 г. потребителската му общност нарасна със 127% , посочва специализираната компания за маркетингови проучвания „КомСкор".
Последните данни за сектора показват, че Facebook е абсолютен лидер с над 307 милиона потребители, а предишният хит MySpace е втори с близо 127 милиона клиенти. Експерти-маркетолози вече категорично залагат на Facebook , докато значението на MySpace рязко намалява.
На практика всеки, навършил 13 години и разполагащ с интернет, може да се регистрира и да си създаде профил във Facebook , да разказва за живота си, да публикува снимки и да привлича приятели. Социалната мрежа е достъпна на 37 езика, включително на български.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads