22|
11237
|29.07.2011
АРТ ДЖУНГЛА
НАТФИЗ пред закриване, аматьори изядоха хляба на профитата
Ирена Милянкова, Яна Маринова, Деси Зидарова, Диляна Попова, се превърнаха в звезди, без да са карали школата на Станиславски
Млади и професионално абсолютно неподготвени актьори буквално скриха шапката на уж изпечени кадри от НАТФИЗ в новите български сериали „Стъклен дом” , „Под прикритие” и „Столичани в повече” и спечелиха отраз симпатиите на зрителите със своята естественост и липса на маниерничене. В киното се пробват с успех и певиците Миленита в „Лора от сутрин до вечер” и „Под прикритие” и Преслава в „Столичани в повече”, които нямат завършено актьорско майсторство.
Това дава повод на критици да обявят, че учебните заведения за актьорско майсторство са напълно излишни и само губят времето на младите хора. В много случаи обучението в тях убива таланта, а не го развива, твърдят те. Чуват се дори гласове, че НАТФИЗ трябва да се закрие – там само излишно се харчат държавни пари, а и отдавна вече няма наплив от хиляди млади хора, желаещи изява на сцена, като беше преди години. Силен аргумент на противниците на специализираното обучение на актьори е фактът, че най-добрите български актьори не са и помирисвали ВИТИЗ (така се казваше висшето училище преди години) - Невена Коканова, Наум Шопов, Катето Евро, Павел Поппандов, Георги Парцалев, Георги Георгиев-Гец и много други.
Според меродавното мнение на мнозина родни кинокритици, а и на обикновените зрители, играта на професионалните актьори в български игрални филми и сериали е доста театрална и превзета (естествено, за това доста огромен принос има и дървеният диалог, писан от сценаристите – може би най-слабото място в БГ киното). Един от привържениците на тази теза е светският журналист Мон Дьо. Според него школуваните актьори в НАТФИЗ са перфектни на сцената в тетъра, но не и на екрана. Според него академията, в която се обучават, е силна в производството на театрални кадри, но не и на киноактьори.
Освен това нашенци не се стараят много, за да влязат в роля, както правят холивудските им колеги, коментира още Мон Дьо.
Той дава пример с Кевин Костнър и ролята му в „Танцуващият с вълци”, за която се подготвя в продължение на пет месеца, живеейки сред едно индианско племе, за да му се получат нещата във филма. Завършилите НАТФИЗ актьори търсят единствено бърза популярност от изяви на екрана червени килими, блясък на светкавици и ходене по коктейли – там са настигнали Холивуд, категоричен е още светският спец.
Кинокритичката Калинка Стойновска е на противоположното мнение. Тя смята, че обучените актьори са по-добрите пред камерата, отколкото непрофесионалните. Разбира се, има и изключения, но това е рядкост, споделя киноспециалистката.
Междинна позиция по спора заема актьорът Владо Пенев („Под прикритие”). Той смята, че в ръцете на силни професионалисти, каквито са повечето нови български сценаристи, режисьори и оператори, всеки непрофесионалист може да бъде поставен така, че да изглежда добре – стига да има добра визия, да е рефлективен и да има елементарни качества.
Иван Колев
Това дава повод на критици да обявят, че учебните заведения за актьорско майсторство са напълно излишни и само губят времето на младите хора. В много случаи обучението в тях убива таланта, а не го развива, твърдят те. Чуват се дори гласове, че НАТФИЗ трябва да се закрие – там само излишно се харчат държавни пари, а и отдавна вече няма наплив от хиляди млади хора, желаещи изява на сцена, като беше преди години. Силен аргумент на противниците на специализираното обучение на актьори е фактът, че най-добрите български актьори не са и помирисвали ВИТИЗ (така се казваше висшето училище преди години) - Невена Коканова, Наум Шопов, Катето Евро, Павел Поппандов, Георги Парцалев, Георги Георгиев-Гец и много други.
Според меродавното мнение на мнозина родни кинокритици, а и на обикновените зрители, играта на професионалните актьори в български игрални филми и сериали е доста театрална и превзета (естествено, за това доста огромен принос има и дървеният диалог, писан от сценаристите – може би най-слабото място в БГ киното). Един от привържениците на тази теза е светският журналист Мон Дьо. Според него школуваните актьори в НАТФИЗ са перфектни на сцената в тетъра, но не и на екрана. Според него академията, в която се обучават, е силна в производството на театрални кадри, но не и на киноактьори.
Освен това нашенци не се стараят много, за да влязат в роля, както правят холивудските им колеги, коментира още Мон Дьо.
Той дава пример с Кевин Костнър и ролята му в „Танцуващият с вълци”, за която се подготвя в продължение на пет месеца, живеейки сред едно индианско племе, за да му се получат нещата във филма. Завършилите НАТФИЗ актьори търсят единствено бърза популярност от изяви на екрана червени килими, блясък на светкавици и ходене по коктейли – там са настигнали Холивуд, категоричен е още светският спец.
Кинокритичката Калинка Стойновска е на противоположното мнение. Тя смята, че обучените актьори са по-добрите пред камерата, отколкото непрофесионалните. Разбира се, има и изключения, но това е рядкост, споделя киноспециалистката.
Междинна позиция по спора заема актьорът Владо Пенев („Под прикритие”). Той смята, че в ръцете на силни професионалисти, каквито са повечето нови български сценаристи, режисьори и оператори, всеки непрофесионалист може да бъде поставен така, че да изглежда добре – стига да има добра визия, да е рефлективен и да има елементарни качества.
Иван Колев
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads