Червено вино за диабетици, препоръчаха учени
Чаша червено вино на ден е полезна за здравето на диабетици, както и за сърцето, тъй като увеличава нивата на "добрия холестерол".
Изследваните пациенти имали диабет тип-2, който се свързва със затлъстяването. Всички те били подложени на средиземноморска диета през 2-годишния период на проучването. При хората, които били на бяло и червено вино било наблюдавано и подобрение при обработването на захарта в организма им.
Според екипа на Меир Стампфър от Харвардския медицински институт добрият холестерол се влияе от неалкохолна съставка, съдържаща се в червеното, но не и в бялото вино. Тя също снижава сърдечно-метаболитния риск при пациентите с диабет от тип 2.