20 млн. лв. ще дадат повече за данъци собствениците на стари коли
Държавата планира да събере и 215 милиона лева допълнително от тол такси и електронна винетка. Впечатление прави, че точно толкова ще се и похарчат за системата.
Колата на Драган Вълчев е произведена през 1994 година. Той самият я кара от пет, подарък е от сина му.
Използва колата рядко и затова е категоричен, че колкото и стар да е автомобилът му, едва ли замърсява околната среда толкова, че да му се вдигне данъкът.
„Въобще не мисля да купувам нова, защото нямам възможност да купувам нова кола. От асоциацията на вносителите на автомобили смятат, че новите данъци за старите коли са увеличени символично и няма да имат ефект”, каза Драган Вълчев.
"Това е автомобил на 15 години. Данъкът му се повишава с 15 лева. Това увеличение не е драстично. Трябва да се обърнат данъците и колкото по-нов е автомобилът, толкова по-нисък данък да плаща”, каза пред bTV Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
И ако според икономисти промяната е стъпка в правилна посока, то не е ясно как точно са изчислени очакваните приходи от 20 милиона лева и дали ще бъдат събрани.
"Ако в дадена област общият налог се повиши значително, възможно е да се прибегне до т. нар. данъчен туризъм и да се регистрират автомобили в съседни общини или такива с по-ниски данъци”, каза икономистът Калоян Стайков.
Дори и това да не е масова практика, според анализаторите, с бюджета не се предлагат реформи, а на практика се разчита на по-високи данъци.
„Правителството се е насочило към сибиране на повече приходи не чрез подобряване на събираемостта, а чрез увеличаване на данъчната основа, което противоречи на заявките, че данъци няма да се увеличават”, заяви икономистът Калоян Стайков.
Моля, подкрепете ни.