6% от българите с разширения на мозъчните съдове

Това съобщи началникът на Клиниката по неврохирургия в „Пирогов" проф. Николай Габровски по БНР.
Той уточни, че основен проблем пред пациентите с мозъчни аневризми у нас са скъпите консумативи и фактът, че те се покриват частично от Здравната каса.
„Мозъчните аневризми - това са едни разширения на съдовете на мозъка, които водят до изтъняване на стената и съответно риск от кръвоизлив, който може да бъде потенциално и с фатален край. За значимостта на проблема говори фактът, че около 6% от хората имат такива аневризми и именно тук бих подчертал отново - трябва да се говори за този проблем, защото когато говорим, ние насочваме вниманието на хората и фактически пациентите са по-склонни да търсят лекарска помощ, а лекарите все по-склонни да мислят за тази диагноза. В тази област има предизвикателства, свързани преди всичко със скъпите консумативи и с това, че те само частично се реимбурсират от Здравната каса, което се надявам да се променя все повече и повече в интерес на пациентите", коментира проф. Габровски.
На въпрос дали вече се увеличава доверието между лекаря и пациента, специалистът отбеляза, че доверието винаги е фундамент и основата, на която трябва да се стъпи:
„Причината за това е, че пациентът задължително трябва да бъде убеден, че човекът, на когото се е доверил, ще положи максимално усилия, за да се погрижи за неговото лечение и причина за това е, че понякога въпреки желанието ни, много добър резултат не можем да имаме. И същественото е пациентът да съзнава, че за него е направено максималното възможно. Самият аз избягвам да поема отговорност за лечението на хора, в които не виждам някакво доверие към това, което се предлага като възможност за лечение, така че в основата остава доверието, че същност е направено най-доброто възможно за тази ситуация и за конкретния пациент", каза още проф. Николай Габровски.
Моля, подкрепете ни.





