Реклама / Ads
2| 5781 |24.11.2018 НОВИНИ

70 лв. глоба, ако сте без винетка, 300 лв., ако не я платите

.
”Тези които се движат без винетки ще срещнат от Нова година доста рестриктивни мерки, след като се въведе електронната винетка”.
 

Така Дончо Атанасов от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" коментира пред Нова телевизия новите санкции във връзка с винетния контрол, обсъждан в парламента с промените в Закона за движение по пътищата.

70 лв. ще бъде компенсаторната такса за водачи без винетка, но глобата не се отменя.

Ако таксата не бъде платена, водачите трябва да заплатят 300 лв. глоба. Допълнителна рестрикция са годишните технически прегледи на автомобили, които нямат валидна винетка. Опциите за закупуване на винетки са разширени.

 

В годините, благодарение на съвместния контрол заедно с КАТ, приходите от винетки постоянно се увеличават. Тази година те са над 26 млн. лв. повече в сравнение с 2017 година.

 

Тежкотоварните автомобили, преминаващи през страната, на практика не е възможно за транзитния трафик да не закупят винетка. С леките автомобили е по-сложно особено ако на границата се натрупат коли, подчерта Атанасов. Това създава допълнителни трудности по контролно-пропускателните пунктове. Водачите със стари винетки няма да бъдат санкционирани, ако стикерът е в срок, увери Атанасов.

 

Над 900 души в структурата на АПИ ще бъдат ангажирани с новите изисквания за винетките. "Ще се използват и всички възможности на всички контрагенти, които досега са разпространявали винетки, за да може системата да се запази такава, каквато е била", коментира Атанасов.

 

По отношение въвеждането на независима експертиза на пътищата Атанасов коментира, че тя трябва да се осъществява на базата на закони. При проверка от ЕК , която временно осъществява дейността, пак се стига до националното законодателство, категоричен бе той.

 

За да се осъществява по-качествено строителство на пътища, е необходим диалог с отговорните институции по нормативната уредба, смята Атанасов.

Нормативните документи спъват и не дават възможност периодът на самото строителство да бъде по-дълъг, обясни Атанасов. Гаранционните периоди дават възможност дефектите да бъдат отстранени в срок. Атанасов се учудва на проверки на по-стари пътища на над 20 години.

 

По думите на Дончо Атанасов през 2014-2015 г. Европейската комисия е проверила в своя лаборатория ремонтираните с европейско финансиране пътни участъци. "Нямаме съмнение в тяхното качество", заяви инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ.

 

Припомняме, след като БСП сезираха АПИ за качеството на ремонтираните пътища, от Пътната агенция предоставиха възможност на инж. Атанасов да инспектира дали пътищата отговарят на разписаното качество.

 

Интересното е, че точно инж. Атанасов като бивш началник на АПИ е бил пряк отговорник за строежа и ремонта на пътищата, които трябва сега сам да провери. Зимното поддържане на България е на доста високо ниво, смята Атанасов и увери, че пътната настилка в страната през зимния период ще бъде добре поддържана.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 3678 |20.11.2018 От БСП за пореден път искат да се замразят заплатите на управляващите . 3| 3977 |12.11.2018 Вдигат заплатите на социалните работници . 6| 8117 |24.10.2018 Само във Фрог: Крият заплатите на членовете от Консултативният съвет по законодателство, който и не работи . 8| 4985 |22.10.2018 За местните избори Горанов вдига заплатите на държавните служители, увеличава със 100 млн. лв. бюджета на МВР

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads