Реклама / Ads
2| 5410 |06.02.2014 НОВИНИ

ЕК: 70% от европейците гледат гратис филми

.
Близо 70% от европейците свалят филми или ги гледат онлайн безплатно, законно или незаконно, сочи проучване на Европейската комисия за поведението на аудиторията, представено от пресслужбата на ЕК.
 

40% от притежателите на смартфони и над 60% от притежателите на таблети гледат филми на тях. В изследването се посочва, че това не е изненадващо, тъй като докато публиката показва голям интерес към филмите като цяло, често най-близкият киносалон е на известно разстояние, а изборът от филми — сравнително ограничен.

Европейската филмова индустрия може да увеличи приходите си, като разработи различни видове доходоносни онлайн платформи с цел по-голямо предлагане на филми и разширяване на аудиторията.

Проучването на поведението на зрителите се базира на изследване, анализ и интервюта с публиката в десет държави членки — Обединеното кралство, Франция, Италия, Испания, Германия, Полша, Хърватия, Румъния, Литва и Дания. На въпроси за филмовите им навици и предпочитания са отговорили 5000 души на възраст от 4 до 50 години.

Ето ги основните констатации от проучването:

- 97% от европейците гледат филми поне от време на време;
- Европа произвежда над 1000 филма годишно, но повечето от тях се гледат в държавата, в която са направени, и относително малка част се излъчва в чужбина;
- 68% от запитаните свалят филми безплатно, а 55 % гледат излъчвани безплатно филми на компютъра си или на портативно устройство. Обикновено хората, които зареждат безплатно онлайн съдържание, са млади и образовани, живеят в градовете, обичат да гледат филми и се интересуват от филмовото разнообразие, но са недоволни от цената и слабото законно предлагане;
- 14% от запитаните отговарят, че няма киносалони на по-малко от 30 минути от дома им. Този процент достига 37% в Румъния, 27% в Литва и 16% в Хърватия;
- Европейските филми се възприемат като оригинални и следователно провокиращи, публиката обаче критикува техните „мудни или тежки" сюжетни линии;
- Преобладават хората, които избират кой филм ще гледат непосредствено преди да отидат на кино, като най-голям маркетингов ефект имат трейлърите;
- 28% от европейците гледат филми по време на фестивали.
Близо 50% от запитаните са се възползвали от филмови образователни програми, например в училища, университети и коноклубове.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 696 |13.12.2025 След „Желязков“: Съдбата на бюджета и сянката на проект „Радев“ . 1| 761 |13.12.2025 Двама американски войници и цивилен загинаха при атака на „Ислямска държава“ в Сирия . 3| 777 |13.12.2025 След сделка със САЩ: Беларус освободи Колесникова, Беляцки и още 121 политически затворници . 0| 865 |13.12.2025 Бернската конвенция няма да отваря отново делото срещу България за „Калиакра“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads