Адв. Владимиров: Пише се трагичната история на българската морска администрация. Първият том – „Бадр“, вторият – „Вера Су“
„Историята с „Вера Су“ трябва да бъде разделена на три. Каско застрахователят действително ще покрие разноските, които са направени до момента от държавата и от фирмите, наети от държавата, стига застраховката да е в ред и полицата да е оправена. Когато един кораб е оставен на произвола на съдбата без екипаж, обичайно застраховката автоматично се прекратява. В този смисъл се радвам, че Министерството на транспорта и сегашното ръководство на „Морска администрация“ са успели да де договорят с каско застрахователя на кораба. На второ място стои отношението към товара, който според мен можем да го счетем за тотално отписан. Що се отнася до околната среда – чухме най-различни мнения и становища дали е опасен или вреден този товар. Въпросът е сега каква ще бъде съдбата му. Дали някой е имал интерес той да се втечни, за да бъде по-лесно изсмукан, съгласно технологията? Дали този кораб може да бъде запазен в цялост и изтеглен обратно в дълбоката част? Това трябва да бъде решено преди всичко от гледна точка на околната среда Кой ще отговаря за щетите върху околната среда и кой ще ги обезщети? Този риск е покрит от P&I застрахователя на кораба“, обясни адв. Владимиров.
„Нека да се помолим през идващата зима танкерът „Бадр“, който седи на пристанище „Росенец“ да не ни поднесе изненада, подобна на „Вера Су“. Той е пълен с отпадъци“, завърши той.
Моля, подкрепете ни.