Реклама / Ads
1| 3379 |24.08.2023 НОВИНИ

Държавата иска да запази статуквото в железопътния транспорт

.
Мъчение, игра на руска рулетка, хазарт. Няма добра асоциация в съзнанието на обществото, що се отнася до пътуването с влак. Въпреки това обаче държавата изглежда не вижда проблем в качеството на предоставяната услуга и възнамерява за поне още 15 години да остави тази дейност да се изпълнява от стария ни познайник - Българските държавни железници.
 

Това се разбира общо взето от интервюто на транспортния министър Георги Гвоздейков пред “Mediapool”. 

 

Конкурс за пътнически жп превозвач няма да бъде обявен и дейността отново ще бъде възложена на БДЖ.

 

“Няма пречка да възложим на БДЖ да е оператор на пътническите превози. България получава 2 милиарда лева финансиране от Европа за покупката на подвижен състав и да търсиш вариант после да го дадеш на частен оператор е малко странно”, коментира Гвоздейков.

 

Това обаче не никак странно. Нещо повече - става дума за установена европейска практика, при която държавата предоставя купени от нея влакове за експлоатация на избран чрез конкурс превозвач. Собствеността на оператора няма значение дали услугата се изпълнява, а държавата би получила милиони левове годишно в замяна. 

Гвоздейков обаче не вижда проблем БДЖ, които предоставят скандална по качество услуга, превърнала пътуването с влак в истинско мъчение.

 

Иначе - транспортният министър обяви, че по всяка вероятност ще има промени в Националната компания “Железопътна инфраструктура”. Нито един проект за модернизация на релсовия път не успя да бъде изпълнен хпед 2014-2020 г. Два проекта за изграждане на жп трасе са под лупата на Европейската прокуратура и в момента тече разследване. Има данни за арест на хора и се говори за фиктивни парични преводи.

 

Става въпрос за жп отсечките Костенец - Септември и Оризово - Михайлово.

Гвоздейков посочи, че по всяка вероятност тези европейски проекти се управляват погрешно, щом се стига до намесата на Брюксел, и очаква европрокурорите да влязат в Министерството на транспорта и да правят проверки.

 

Плановете са през 2026 г. да има обновена железопътна инфраструктура.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 10901 |24.08.2023 Милен Керемедчиев за ФрогНюз: Русия вече няма нужда от ”Вагнер”, Путин иска да се завърне на картата чрез БРИКС . 3| 3525 |24.08.2023 Държавата вече е оператор на ”Росенец” . 23| 2653 |23.08.2023 Заради мача на ”Левски”: Фандъкова поиска засилена охрана около МОЧА . 0| 2522 |23.08.2023 Синдикатите искат промени в Методиката за определяне на линията на бедност

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads