17|
7072
|07.08.2012
НОВИНИ
Длъжници на мобилен оператор: Я по-леко със силовите методи!
Мутренските методи за събиране на дългове ще бъдат ограничени. Мобилните оператори в България ще бъдат предупредени официално с писмо от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) да спазват законовите процедури, когато възлагат на фирми да събират задължения от абонати.
Това съобщи председателят на КРС Веселин Божков, който отбелязва, че абонатите масово се оплакват от прилагане на силови методи, за да бъдат принудени да платят своите сметки.
През последните няколко месеца комисията е получила множество сигнали от граждани, които са били тормозени от фирми, на които мобилните оператори са прехвърлили събирането на сметките от задлъжнели абонати.
"Недопустимо е клиентът да не бъде уведомен за неплатената сметка, да не получи покана да я погаси и, ако не го направи, без операторът да го известява, да прехвърли задължението към фирма", коментира Божков.
"Освен това фирмата, на която е възложено събирането на сметките, трябва да информира длъжника какви действия ще предприеме, а не веднага да започне изпълнително производство и да начисли космически суми".
"Има оплаквания от потребители, че за задължения от 5 или 15 лева им е наложено да платят по 500 лева", дава пример Божков.
През последните няколко месеца комисията е получила множество сигнали от граждани, които са били тормозени от фирми, на които мобилните оператори са прехвърлили събирането на сметките от задлъжнели абонати.
"Недопустимо е клиентът да не бъде уведомен за неплатената сметка, да не получи покана да я погаси и, ако не го направи, без операторът да го известява, да прехвърли задължението към фирма", коментира Божков.
"Освен това фирмата, на която е възложено събирането на сметките, трябва да информира длъжника какви действия ще предприеме, а не веднага да започне изпълнително производство и да начисли космически суми".
"Има оплаквания от потребители, че за задължения от 5 или 15 лева им е наложено да платят по 500 лева", дава пример Божков.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads