Реклама / Ads
8| 5515 |02.07.2021 НОВИНИ

ЖП експерт: БДЖ е с 40 години пропуск в развитието спрямо Европа

.
Източник: БГНЕС
Ако погледнем отново докладите за качество на БДЖ, където се измерва и удовлетворението на пътниците, имаме 60-70% в последните години удовлетворение, което означава, че болшинството от хората са доволни. Интересно е, че това са хората, които пътуват често с влак. Има една друга група хора, която е доста по-голяма, защото пазарният дял на БДЖ е доста малък около 3-4%. Това коментира Варужан Апелян пред БНР.
 

Всяка година пътниците стават по-малко. В кризата с пандемията беше още по-зле, но пътниците намаляват.

 

Замислих се също, че другият аспект на проблема – от едната страна, превозите, от другата страна – инфраструктурата и в последно време чета в интернет доста коментари и хората казват, че примерно влаковете на Централна гара се обявяват (коловозът) 5-10 минути преди да заминат. Хората казват – “тичаме като луди“ – около 500-600 метра има от подлеза, докато се качиш на перона, особено ако е в края на перона.

 

И там има проблеми. Въпросът е колко е желанието да бъдат решавани. Със сигурност те са и заради ремонтните дейности, които текат на Централна гара. Имаме доста примери в Европа на доста големи гари, които се ремонтираха, но там никой не може да си позволи да слага коловоза на хората пет минути преди да замине влакът и пътниците да тичат като състезатели, за да могат да го хванат."

 

Европа и новите ЖП тенденции

 

"Мисля, че ние сме пълна трагедия. На нивото на Кения и Етиопия сме като развитие. С Европа не може да става и дума за някакво сравнение.

 

Ако започнем да се сравняваме с водещите африкански железници, би било доста голям успех, защото в ЮАР и някои части на Северна Африка има доста по-развити железници от българската.

 

Трябва да решим дали ще бъдем Европейска железница и да започнем от там. Имаме едно 40 години пропуск в развитието.


Има начин това да се случи. Ще бъде трудно в един момент да се намерят хора, които да управляват БДЖ, защото няма да има желаещи за мениджъри, същи и като експерти, като специалисти все по-малко има кадри и това е един проблем, с който мениджърите ще се сблъскват все по-често."


Екологичност

 

"Екологичността, тя не е директен показател, но, ако приемем, че всичко е електрифицирано, не навсякъде сме електрифицирани в България, но, да, може да се каже, че е екологично.

 

Въпросът тук е, че автомобилният транспорт в момента се развива с тотално различна концепция. Виждаме, че се минава на електромобили, електроавтобуси, на автобуси с водород, на превозни средства с нулеви емисии."

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 12| 4083 |01.07.2021 Стефан Янев: Ако продадете гласа си за 100 лв. в момента, ще загубите 10 хил. във следващите 4 години . 3| 3608 |30.06.2021 50 години от смъртта на Гунди и Кoткoв . 5| 3591 |28.06.2021 Енергиен експерт: Предстоят тежки години за икономиката в света . 3| 3134 |25.06.2021 Отпада задължението младите лекари да работят 3 години в България

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads