Реклама / Ads

 

2| 2777 |14.05.2021 НОВИНИ

”Евронюз” помага на Сърбия да затегне обръча около свободните медии?

.
“Евронюз” продаде марката си на спорна държавна компания в Сърбия. Смята се, че тя помага на президента Александър Вучич да затегне обръча си около медиите в балканската ни съседка. Нещо подобно се случи съвсем наскоро и в България.

Свързаната с Георги Харизанов телевизия “Европа” подписа споразумение, с което името и се променя на “Евронюз България” - денонощен канал за новини от Европа и страната. ТВ “Европа” обаче е свързана с Георги Харизанов - анализатор, близко до ГЕРБ лице, създател на Института за дясна политика.

 

Новината за сръбския договор бе съобщена от “Инициативата за свободни медии на Балканите” и е цитирана от Euractiv.bg. Официалните власти в Сърбия пък приветстваха случващото се. премиерът Ана Бърнабич лично анонсира стартирането на канала и определи “Евронюз Сърбия” като опит да се подобрят медийните стандарти, да има повече плурализъм.

 

Малко преди стъпването на “Евронюз” на сръбския пазар, в страната бе направен опит за прогонване на една от последните останали независими медийни организации – N1.

Изтекли вътрешни документи показват, че “Телеком Сърбия” е сключил тайно споразумение за достъп до мрежата с “Telenor CEE”, за да намали пазарния дял на конкурентния кабелен доставчик SBB, който излъчва N1. Въпросните документи разкриват, че целта на споразумението е да се “унищожи SBB”. Досега няма публично отричане на тази цел от сръбския държавен телеком коментира Инициативата за свободни медии.

 

През последните години “Телеком Сърбия” плати много над пазарната цена за покупката на медийни организации, които са собственост на съюзници от управляващата Сръбска прогресивна партия. Получените от сделката пари бяха използвани за купуване на медии, които критикуват правителството. 

 

Обратно в България

 

Собственик на телевизия “Европа”, който става “Евронюз България” е оръжейният търговец Добрин Иванов. Новината за сключването на договора дойде в разгара на онези шпионски скандали и взривените чешки складове през 2014 г., които замесиха агенти на руското ГРУ и опита за отравяне на оръжейния търговец Емилиян Гебрев. 

По въпроса със стъпването на “Евронюз” у нас бе стартирана и петиция от журналиста Атанас Чобанов. В петицията се задават множество неудобни въпроси. Тя подчертава, че Добрин Иванов е получавал пари от офшорна фирма, свързана със скандала “Магнитски”, а Георги Харизанов има влязла в сила условна присъда за рекет, макар вече да е реабилитиран, а освен това е рупор на ГЕРБ и Борисов.

 

По думите на собственика на телевизия "Европа“ Добрин Иванов пред “Капитал“ договорът за партньорство е за период от 10 години. Пред “Дневник“ Георги Харизанов посочва, че до сътрудничеството се е стигнало след интерес от “Евронюз“.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 42| 4787 |09.05.2021 Главчев призна: Много бизнесмени звънят на Борисов и той им помага . 45| 6966 |07.05.2021 Иван Ангелов: С Борисов имаме мъжки отношения. Помага ми. Той може да си намери по-скъпа и хубава жена . 10| 2578 |30.04.2021 Военното министерство: С граждански полети Русия въоръжава Сърбия . 32| 3224 |09.04.2021 М. Константинов: Нищо на никого не помагаме. Това е като фабрика за колбаси – вкарвате прасета, изкарвате колбаси

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ