3|
7831
|25.10.2017
НОВИНИ
Фрогоко: БГ-пилотите летят 3-4 пъти по-малко от колегите си в НАТО
Пилотите в България летят опасно недостатъчно. През 2015 г. нальотът на пилотите от Военновъздушните ни сили е бил 33 часа на година. Установеният минимум в НАТО е 80 часа на година. Подобни са цифрите и за 2016 и 2017 г. и дори вървят надолу поради неизправните изтребители и вертолети.
Годишният нальот е крайно недостатъчен. Пилотите в страната ни летят доста под определения праг спрямо установените стандарти за опит в авиацията. Това казва военният пилот първи клас, дългогодишен шеф на авиобаза "Крумово, зам.-командващ ВВС, шеф в натовски щаб и бивш зам.-министър ген. Стефан Петров.
Нормативът в НАТО е 180 часа на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часове. Тези думи не са на кой и да е, а на сегашния президент и бивш командир на ВВС ген. Румен Радев, казани през юни тази година.
За сведение: Ген. Стефан Петров, който е роден през 1957 г. има 3 100 часа нальот по време на службата си на вертолет. Докато ген. Румен Радев, роден 1963 г., има над 1400 часа. Днешните български пилоти имат нальот с пъти по-малък от този на ген. Петров. А от военното училище излизат млади пилоти, които прекарват във въздуха под 100 часа. Като сравнение в Турция летците от изтребителната авиация навъртат поне по 200 часа на година във въздуха. Толкова изкарват и колегите им от Русия.
Нормативът в НАТО е 180 часа на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часове. Тези думи не са на кой и да е, а на сегашния президент и бивш командир на ВВС ген. Румен Радев, казани през юни тази година.
За сведение: Ген. Стефан Петров, който е роден през 1957 г. има 3 100 часа нальот по време на службата си на вертолет. Докато ген. Румен Радев, роден 1963 г., има над 1400 часа. Днешните български пилоти имат нальот с пъти по-малък от този на ген. Петров. А от военното училище излизат млади пилоти, които прекарват във въздуха под 100 часа. Като сравнение в Турция летците от изтребителната авиация навъртат поне по 200 часа на година във въздуха. Толкова изкарват и колегите им от Русия.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads