0|
4501
|23.10.2014
НОВИНИ
Минерални извори забавят третия лъч на метрото
Възможно е жалбите по решението на Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) да забавят изграждането на третия лъч на метрото, заяви главният архитект София Петър Диков.
„Проектът за третия лъч на метрото е подробно проучен и подложен на голям брой обществени обсъждания. Бяха проведени съвети с участието на много граждански съвети и експерти. Има две жалби, които са плод на неразбиране, а не реално притеснение за екологичността на третия лъч на метрото. Дано не е с цел умишлено да се бави строежът му”, посочи арх. Диков, цитиран от „Фокус”.
Основните съображения по жалбите са, че ще се наруши естественият поток на подпочвени води, минерални извори и др. „Това е несериозно. Не бива всеки да се прави на специалист в области, от които не разбира. Към проекта за метрото са правени много сериозни геоложки проучвания и изследвания – всичко, което е необходимо, освен това вече имаме два лъча на метрото, които са изградени и функциониращи”, заяви архитектът, като подчерта, че няма да се прави нищо ново при работата по подземната железница.
„Възможно е тези жалби да забавят строежа, но разчитам на разума на жалбоподателите. Ще инициираме среща с тях, в която ще разговаряме и ще си кажем аргументите – те техните и ние – нашите. Делото е насрочено за края на април, а е ясно, че ако тръгне процедура по съдебен спор, няма да се разреши на първото заседание”, каза Диков.
През лятото стана ясно, че проектът за трети метродиаметър включва 53 на сто минаване под земята и 47% на открито. Дължината на трасето от "Ботевградско шосе" до "Овча купел" ще бъде 16 км с 19 станции, а очакваният пътнически поток е 162 000 души на ден.
Основните съображения по жалбите са, че ще се наруши естественият поток на подпочвени води, минерални извори и др. „Това е несериозно. Не бива всеки да се прави на специалист в области, от които не разбира. Към проекта за метрото са правени много сериозни геоложки проучвания и изследвания – всичко, което е необходимо, освен това вече имаме два лъча на метрото, които са изградени и функциониращи”, заяви архитектът, като подчерта, че няма да се прави нищо ново при работата по подземната железница.
„Възможно е тези жалби да забавят строежа, но разчитам на разума на жалбоподателите. Ще инициираме среща с тях, в която ще разговаряме и ще си кажем аргументите – те техните и ние – нашите. Делото е насрочено за края на април, а е ясно, че ако тръгне процедура по съдебен спор, няма да се разреши на първото заседание”, каза Диков.
През лятото стана ясно, че проектът за трети метродиаметър включва 53 на сто минаване под земята и 47% на открито. Дължината на трасето от "Ботевградско шосе" до "Овча купел" ще бъде 16 км с 19 станции, а очакваният пътнически поток е 162 000 души на ден.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads