Министерска заповед - само е-писма между администрациите
Решението е взето на днешното заседание на Министерски съвет, информират от тамошната пресслужба.
Припомняме, Системата за е-връчванията се поддържа и развива от Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ).
С регистрациите на профили в Системата се предоставя технологична възможност за взаимодействие на гражданите, на бизнеса и на административните органи по електронен път.
Заявяването и доставката на електронни административни услуги, както и изпращането и получаването на електронни документи към и от администрациите също ще става по електронен път.
Освен регистрация в системата, в същия срок администрациите трябва да разработят свои вътрешни правила и процедури за приемане и изпращане на документи и съобщения по електронен път.
Системата за е-Връчване е част от ресурсите на електронното управление и позволява изпращане и/или получаване, както и съхраняване на електронни документи и съобщения за и от публични органи, както и физически и юридически лица, пишат от МС.
Комуникацията чрез системата замества класическия метод за доставка на писма и е в съответствие с Регламент (ЕС) № 910/2014 и със Закона за електронното управление.
Следователно писмата между институциите у нас вече няма да се бавят с дни, седмици или месец, а ще пристигат до адресатите си мигновено.
Системата за е-Връчване поддържа възможност за получаване на известия по електронна поща и чрез SMS за изпратени и връчени документи. Достъпът до нея се осъществява след еднократна регистрация чрез квалифициран електронен подпис и ПИК на Националния осигурителен институт (НОИ).
Чрез системата за е-Връчване се предоставя електронната административна услуга
"Предоставяне на услуга за електронна препоръчана поща", която е безплатна за гражданите и за бизнеса. Всички административни органи могат да интегрират системата за е-Връчване към информационните си системи или да я използват чрез потребителски интерфейс на адрес
Моля, подкрепете ни.