Над 200 полицаи са нападани през 2017 г.
4506 пък са случаите на агресия и тормоз през изминалата учебна година. Това съобщи Таня Михайлова, зам.-министър на образованието. 402 са случаите на насилие върху деца, а 39 са случаите на насилие върху учители. Вече имаме съвсем нов механизъм, който ще бъде подложен на обществено обсъждане, който цели превенцията на насилието. Ангажиментът ни в училище е да изградим една добра поведенческа култура“, подчерта още Таня Михайлова, цитирана от НТВ.
От своя страна Росен Йорданов, криминален психолог и бивш зам.-директор на Института по психология на МВР бе категоричен, че главният проблем за агресията не е на децата, а на възрастните. „Едва ли днешните деца са по-агресивни от децата преди 20 или 30 години. Защо има обратното впечатление, обаче? Това, което се е променило е, че формите на агресивно поведение са станали по-различни и по-цинични. Това създава и впечатлението за увеличаване на агресията“, обясни психологът. Злепоставянето, създаването на фалшиви проблеми в социалните мрежи, според него, са някои от съвременните начини за агресия.
„Забравяме за възпитателната функция за училище. Забравяме, че училището е среда, където не по-малка е функцията за възпитание. В училище липсва време и за придобиване на социални умения. Кого оставяме да се бори с тормоза в училище-учителят, който не му остава време, училищният психолог и тук таме някои училищни комитети. Оставяме всичко в ръцете на родителите, които самите не знаят как да се справят с агресията и тук таме на някой класен ръководител“, подчерта Йорданов. Той е на мнение, че имаме много институции, но по-малко отговорност и по-малко сътрудничество.
Моля, подкрепете ни.