Проф. Тагарев: Армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време
По-рано днес министър-председателят коментира, че надеждите за намиране на пилота на изтребителя не са големи.
Според проф. Тагарев вторият извод е, че тази изключително сложна задача, изпълнявана в много сложни условия, се е усложнила допълнително с това, което премиерът каза за ускоряване на мишената по вертикала.
"Не изключвам това да е накарало пилота да предприеме някои действия, които са повишили риска от изпълнение на задачата", допълни той.
Според него, за да бъдем сигурни какво се е случило трябва да се изчака да бъде намерена черната кутия, но, ако самолетът наистина се е разбил, както изглежда, не е ясно кога това ще се случи.
"Сложна задача в много сложни условия и допълнително утежнени условия по време на нейното изпълнение. Към момента наистина не може да се изключи версия, дали това се дължи на пилота или на проблем с техниката, ако допуснем, че самолетът е изпаднал в режим, който е извън разчетните режими, но не може да се каже към момента", каза още професорът.
Според него армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време. Той поиска да бъде създадена анкетна комисия в следващия парламент по темата.
"В продължение на 10 години с различни доводи сме отлагали процеса за придобиване на нов боен самолет, преди да купим F-16V Block 70 и в този период и годините до придобиването на новите бойни самолети ще продължим с МиГ 29, който не е модернизиран", каза проф. Тагарев.
"Въпреки сключения за близо 100 млн. лв. с ДДС проект за поддръжка на самолетите МиГ 29 с РСК МиГ, то летят само 5-6 самолета. При 5-6 самолета няма как да очакваме нашите пилоти да бъдат добре тренирани. Като вземем предвид и това, че два от тях стоят на дежурство за контрол на въздушното пространство. Самолетите са произведени 80-те години, ние не сме ги модернизирали, не са оперативно съвместими с тези на нашите съюзници и това ни създава перманентни проблеми", обясни експертът.
Моля, подкрепете ни.