Проверка: Атанас Славов е назначен в нарушение
Това става ясно от съобщение на пресцентъра на Министерството на правосъдието във връзка със служебния статус на Атанас Славов и издигането на кандидатурата му за четвърти заместник-министър на правосъдието.
Правосъдният министър Христо Иванов официално предложи преди дни Славов да бъде назначен за негов заместник.
От ведомството определят като спекулативни и неподкрепени с никакви факти твърденията, направени на база публикации в печата от днес, че върху Инспектората на МП е оказван натиск за преразглеждане на изводите в доклада по проверка назначаването на Славов през 2012 г.
От правосъдното министерство обаче потвърждават, че повторна проверка е извършвана, след като Атанас Славов е бил освободен от конкурсната длъжност, която е заемал в продължение на 2 години и междувременно е бил назначен за член на политическия кабинет на правосъдния министър.
От МП съобщават още:
Атанас Славов е служител от 2012 г., когато е назначен след конкурс със заповед на тогавашния министър на правосъдието Диана Ковачева. Допускането на Славов до конкурса и назначаването му като държавен експерт в Дирекция "Съвет по законодателство" през 2012 г. е станало въз основа на представени от него официални документи, издадени от съответните компетентни институции, за притежавания от него трудов и осигурителен стаж до момента. Преценката за приложимостта на закона въз основа на наличните факти и документи е извършена от конкурсната комисия. Председател на конкурсната комисия е била тогавашният главен секретар на МП Елена Петкова, впоследствие освободена от служебния министър Драгомир Йорданов след проверка на Инспектората на МП, като неотговаряща на изискванията за заемане на длъжността.
Проверките в рамките на Министерството на правосъдието недвусмислено показват, че Славов добросъвестно е представил при назначаването си всички относими документи за наличието на трудов и осигурителен стаж. Ако има извършено нарушение при провеждането на конкурса през 2012 г., то това няма как да се вмени във вина на Славов, доколкото той не е разполагал с механизми да влияе върху тази преценка от страна на комисията, както и върху акта на назначаването му от министър Ковачева.
Съмнение за правилното приложение на закона при допускането на Атанас Славов до конкурс и назначаването му след това възникват в началото на 2014 г. при проверка на отдел Инспекторат към МП във връзка с кандидатстването на Славов за назначаване като началник-отдел "Нормотворчество". Той не е крил този факт от новото политическо ръководство на министерството.
По време на изпълняваните от него задължения като държавен служител в периода 2012-2014 г. Славов на два пъти е получавал най-високата оценка при атестация - "изключително изпълнение" и е повишен в ранг.
Настоящото ръководство на Министерството на правосъдието няма да коментира доколко са били законосъобразни или целесъобразни действията и бездействията на предходните министри на правосъдието по казуса с назначаването на Славов. Сегашният ръководен състав на МП по никакъв начин няма отношение към този въпрос, доколкото почти веднага след встъпването на служебния министър на правосъдието съществуващото към този момент служебно правоотношение на Славов е било прекратено - във връзка с промяна на функциите му.
На 21 август, малко след съставянето на служебния кабинет, Атанас Славов е назначен на трудов договор за съветник на служебния министър Христо Иванов, която длъжност изпълнява и до днес. За тази длъжност няма специални законови условия за стаж и професионален опит. Назначаването на Атанас Славов е с оглед на неговата квалификация като преподавател по конституционно право в СУ "Св. Климент Охридски" с десетки научни публикации в наши и чужди издания.
Инициативата за назначаване на Атанас Славов за четвърти заместник-министър на правосъдието е на Реформаторския блок. Днес тази точка е отложена от дневния ред на Министерския съвет по молба на Парламентарната група на РБ поради нужда от допълнително вътрешно съгласуване.
Моля, подкрепете ни.