3|
5635
|26.03.2011
НОВИНИ
Психолог: Насилието не е решение на проблемите ни
Мотивите на Стефан Петров все още не са изяснени докрай. Обществото ни се влияе от това, което се пише в медиите и се гледа по телевизията.
Минало е много малко време и още усещам напрежението от историята в Сливен. Там ние просто си свършихме работата, каза Тодор Тодоров, началник сектор Криминална психология от Института по психология на МВР, в ефира на Седмицата по Дарик.
Нормално е в момента близките на Стефан да реагират, за да го защитят. Когато има инциденти, близки на престъпниците говорят много хубави думи за тях. До момента Стефан няма престъпно минало, не е рецидивист. Каква е причината да се реши на това действие е друг въпрос. Той със сигурност нямаше никакво намерение да наранява заложниците, каза Тодоров.
Мотивите на Петров все още не са изяснени докрай. Няма любовна история, скъсването му на шофьорския изпит не са причини, поясни Тодоров.
Обществото ни се влияе от това, което се пише в медиите и се гледа по телевизията. В случая обществото беше с формирана такава нагласа, поясни психологът. Всеки човек има тежки моменти, но насилието не е решение и много малко хора го правят. Ние често участваме в решаване на тежки инциденти, обясни работата на психолозите Тодоров.
Престъплението на Стефан е факт, а сигналите, които ние давахме по време на кризата и на преговорите, са друго нещо. Могат да се казват много неща, които да доведат до разрешаването на кризата. Стефан си даде сметка какво е направил, забавихме се в усилията да го отклоним от самоубийство му, каза психологът.
Преговорите с похитителя са сложен процес, който изисква време. Контактът ни беше сигурен и стабилен, затова аз се срещнах с него. Бяхме с най-добрия му приятел, а отпред ни пазеха с щитове двама души от спецчастите, разказа Тодоров.
Заложниците се държаха перфекно, обяви психологът и добави, че времето за решаването на такава криза не е от значение. Просто положителното решаване на ситуацията е най-важното.
Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads