23|
5993
|26.07.2014
НОВИНИ
„Росавиация” иска 28 отговора от Киев за ужаса с боинга
Авиационните служби на Русия са подготвили списък с 28 въпроса към Украйна, които ще бъдат предадени на комисията, която разследва катастрофата на малайзийския Боинг, предаде РИА Новости. "Отговорите на тези въпроси ще помогнат да бъде установена точната причина за това авиационно произшествие”, заяви шефът на „Росавиация” Александър Нерадко.
Ето как подпомагат комисиьятая и искат да получат отговор експертите:
Необходимо е да бъдат изучени записите от разговорите на командно-диспечерския пункт (аудио и видео), с които е осъществевяно ръководството на въздушното движение в деня на катастрофата.
Тук влизат и записите от радиообмена на диспечера със съседните пунктове за управление на въздушното движение, включително при влизането на самолета във въздушното пространство на Украйна,
На внимателен анализ трябва да бъдат подложени и данните от радио и телефонните разговори на диспечерите от военния сектор или силите на ПВО на Украйна.
Трябва да се изискат и записите от разговорите на диспечерите с екипажите на самолетите на „сингапурските авиолинии” и „Еър Индия”, които по това време също са летяли в района.
Комисията трябва да изучи и данните от наземните радиолокационни средства за движението на Боинга още от навлизането му във въздушното пространство на Украйна.
Необходима е и информация за състава и работоспособността на украинските наземни радиолокационни средства.
Също така трябва да има сведения от Въоръжените сили на Украйна за контрола осъществяван от ПВО в дадения район, както и разговорите между пунктовете за ПВО.
Необходими са и сведенията за радиолокационната обстановка, включително пълна информация за полетите на военни самолети в района на въоръжения конфликт и мястото на падането на Боинга.
Трябва да се изиска информация и с какви подразделения на украинските въоръжени сили се е осъществявало на 17 юли радиолокационното съпровождане на самолетите в района на катастрофата и къде се били разположени тези подразделения.
Небходими са данни и от разговорите между пилотите на военните самолети както с военните командни пунктове, така и между себе си в района на въоръжения конфликт и мястото на падането на Боинга.
Разследването трябва да проучи и данните от средствата за обективен контрол на военните самолети, намиращи се в този район.
Нужна е информация и за това какви указания са постъпили при органите за организация на въздушното движение в Украйна от авиационната администрация на Украйна във връзка с ограниченията в използването на въздушното пространство в районите на Донецк и Луганск.
Очаква се отговор и дали е имало и установени процедури на взаимодействие между екипажите на въздушните съдове и органите на ПВО на Украина.
Ще са необходими и показателите от специализираните блокове на бордните системи, съхраняващи точна информация за траекторията на полета, формирана с използването на данни от GPS.
Нужно е да се дадат сведения за възможно използване в деня на произшествието на средства за възпрепятстване работата на GNSS (глобалната навигационна спътникова система).
От „Росавиация” смятат, че е важна и информацията за подготовката на екипажа на Боинга за полета: дали екипажът е имал информация за ешелона, на който се е планирало изпълнението на полета, а също така и причините за възможни промени в плана на полета.
Ще са нужни още копия от подадения на малайзийската авиокомпания полетен план, статистически данни за предходните полети по въздушното трасе на рейс MH-17.
Нужна е информация за планираните изстрелвания на ракети в деня на произшествието.
Особено важни са сведенията за местата на дислоцирани на сътветните сили и средства, денонощния план и данните от обективния контрол на полетите на украинската военна авиация на 17 юли.
Необходими са сведения и за фактическата наличност на зенитни управляеми ракети от всички зенитни ракетни комплекси, които са на въоръжение в армията на Украйна.
Комисията трябва да изиска информация за всички пускове от украинските военни, включително и учебни, на управляеми ракети в периода 10-17 юли.
Необходими са и сведения за проведените подготовки за пуск, както и данни за аквизация на радиолокационни центрове в периода, близък до времето на катастрофата.
Освен това трябва да се огледат всички елементи от самолета и мястото на произествието за наличието на поразяващи предмети.
Необходимо е да бъдат разпитани и екипажите на всички самолети, летели в деня на катастрофата в посочения район за възможни трудности в работата на бордното и наземното навигационно оборудване.
Нужно е да се разшифроват данните от DFDR (цифровото устройство за запис на данни от полета)
Да се обърне особено внимание и на работоспособността на навигационното оборудване и параметрите на тректорията.
Необходимо е да бъдат получени всички данни за разбилия се самолет, включително информация за възможни откази и неизправности, както и недостиг или неизправност на някакво оборудване, особено навигационно.
Трябва да бъде разпитан и екипажът на полета "Копенхаген-Сингапур" – възможно е летците да са видяли с очите си катастрофата с Boeing 777, смятат експертите от „Росавиация”.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads