Вторник, 27 Юни 2017, 18:44
Frognews
3| 4339 |04.10.2016

В Русия отразяват някаква друга война в Сирия

.
Преди дни военни самолети бомбардираха болница и хуманитарен конвой в завзетия от въстаниците източен район на град Алепо. Имаше много жертви и ранени, а върху болните в реанимацията се изсипаха камъни.
Гибелта на много невинни граждани бе сред най-важните новини в медиите на много страни. Но не и в Русия. Руските медии не споменаха и дума за трагедията. Медиите, повечето от които са под контрола на Кремъл, пишеха за действията на сирийските войски, поддържани от Москва. Ето едно такова заглавие: „Сирийските войски нанесоха масиран удар на бунтовниците край Алепо”. Това можете да прочетете в агенция РИА Новости. „Съобщението” бе подето от държавната агенция ТАСС и други издания. Първи тв канал съобщи, че „руските военни доставиха хуманитарна помощ на бежанците от района на Алепо, който е под контрола на терористите”. И това по същото време, докато медиите по света сигнализираха за тежките бомбардировки и ужасните последици с невинни жертви. По всичко личи, че руските издания отразяват някакъв съвсем друг конфликт. Всеизвестно е, че и другаде по света медиите цитират източници на своето правителство и отразяват действията на своите войски. Но в Русия това се прави повсеместно и информациите винаги защитават позицията на Кремъл.

„Проблемите, които предизвикват гневна реакция в западните средства за масова информация, като например развитията на събитията в Алепо и унищожаването на хуманитарен конвой, у нас почти не се забелязват и не се отразяват. Или се представят като антируска пропаганда”, коментира Лев Гудков, директор на независимата изследователска организация „Рева център”.

Руските телевизии активно описват руските и сирийските военни операции без да съобщават данни за жертвите сред цивилното население.

 

От Алепо „Първи канал” съобщи, че сирийските войници не използват „артилария и минохвъргачки при обстрела на жилищни сгради и против предполагаемото мирно население”, но не споменават, че точно правителствените сили са извършили най-жестоките бомбардировки от началото на войната досега. Нито дума. В същото време руските медии акцентират върху критиките на Кремъл срещу Запада. Ето някои заглавия и констатации при отразяване на годишнината от влизането на руски войски в Сирия. „Русия доказа, че е свръх държава”, „Русия се превърна в главен играч в този регион” и „САЩ изгубиха ролята на първа цигулка”. Това е чиста пропаганда.

Позицията на Държавния департамент бе изразена от Джон Кърби, който заяви, че ако Русия не изпълнява условията за прекратяване на огъня в Сирия, екстремистките групировки ще се възползват от вакуума и ще разширят своите операции, които ще засегнат руските интереси и дори руски градове.

Веднага руските медии написаха, че Кърби е заплашвал Русия заради Сирия... „Джон Кърби заплаши руски градове с терористични актове”, заяви водещ от канал „Росия 1”. Той обвини Вашингтон в „неспособност да изпълнява договорката за прекратяване на огъня” и използва изпитания метод: обвинения срещу Русия”. „Западните дипломати се опитаха да превърнат Съвета за безопаност на ООН в арена за обвинения срещу Русия”, - продължава в същия дух „Русия 1”.

 

По повод предупрежденията на американския представител в ООН Саманта Пауър, руски медии отвърнаха, че именно „Запада трябва да се озапти”.

Последните въздушни удари в Сирия показват колко се отличават медиите в Русия от останалите по света. Когато самолети на САЩ сбъркаха и удариха болница, руските медии описваха случката детайл по детайл. Стигнаха дотам да тиражират „твърдения на Дамаск”, че Вашингтон е постигнал сделка с „Ислямска държава”.

Когато бяха ударени база и коли на „Червения полумесец” обаче, руските медии се нахвърлиха на западната преса, че САЩ направо заплашват Москва. Всички информации бяха наричани „лъжливи обвинения”, като се предлагаха някакви нелепи обяснения за трагичните случаи. Стигна се дотам представител на руското Министерство на отбраната да „обяснява”, че конвоят на „Червения полумесец” не бил обстрелван, а се бил самозапалил или пък е бил запален от въстаници. За авиоудари - нито дума.

Британската следствена група Bellingcat обаче развенча смешните твърдения с доказателства. Между тях са и части от самолетни бомби, използвани от руските и сирийските правителствени войски. В отговор „Комсомолская правда” написа буквално: „Унищожаването на хуманитарния конвой е дело на ЦРУ”. Статията описва, че американските тайни служби са провокирали инцидента, за да дадат въможност на президента Обама да критикува Русия. В пропагандната акция бяха включително и тролове, които да пишат коментари срещу САЩ. Личат си по лошия английски и айпи адресите. Освен това вече е доказана връзката на Кремъл с „фабриката за тролове” в Санкт Петербург.

 

Алек Лун, „Гардиън”

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Организира се гражданско бдение в подкрепа на Лозан Панов 0| 81 |27.06.2017 . Марешки: Казаха ми: ”Даден си на КЗК да те сготвят” 2| 794 |27.06.2017 . Валери Симеонов изтри от профила си заканата към заведенията в Слънчев бряг 1| 1606 |27.06.2017 . Компютърен вирус „Петя.А” атакува сайтове и компютърни 2| 1894 |27.06.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах