2|
4434
|20.05.2015
НОВИНИ
Шефът на АПИ: Липсващата АМ "Струма" е на митниците
Магистрала "Струма" приключва километър и половина преди границата с Гърция. Пътят тепърва ще бъде уширен, а ремонтът ще струва още над 3 милиона лева. Виновни за ситуацията обаче няма и не може да се говори за пропуск в проекта за магистралата.
Това заяви шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, предаде Дарик. От края на магистралата до граничния пункт движението трябва да се осъществява по двулентовия път Е-79, което е предпоставка за затапване на трафика и катастрофи.
Причината последният километър и половина да не е част от проекта на аутобана е, че тази територия не е на пътната агенция, а на митниците и именно тяхно е било задължението да модернизират участъка и да увеличат неговия капацитет, уточни Лазаров.
„Това е станало още в далечната 2001-2004 година, когато имаше една офанзива по подобряване на гранично-пропускателните пунктове, за да можем да се подготвим за влизането в Европа. За съжаление, във времето това нещо не се е реализирало и към настоящия момент тази отсечка от пътя остана двулентова", обясни Лазаров.
За наличието на проблемния участък е станало ясно едва в края на миналата година, а самият проект на магистралата е правен в периода 2006-2007 година.
„Няма вина по простата причина, че пътната агенция няма юридическо право, няма собственост да влезе там. Това се води граничен пункт", каза Лазаров.
На въпрос дали е можело този проект за излезе по-евтино на страната, шефът на АПИ отговори: „Бързаме, за да го направим с европейско съфинансиране, тъй като то става неразделна част от АМ „Струма". По-евтино надали може да бъде направено по простата причина, че към 2008 година цените на строителните работи са били по-високи отколкото към настоящия момент", твърди Лазаров.
Сегашният проект предвижда капацитетът на път Е-79 да се увеличи с една лента в посока Гърция. Крайният срок за завършването му е август тази година. Инж. Лазаров увери, че тези дейности няма да доведат до забавяне на пускането в експлоатация на магистрала "Струма" в участъка до граничния пункт Кулата.
Причината последният километър и половина да не е част от проекта на аутобана е, че тази територия не е на пътната агенция, а на митниците и именно тяхно е било задължението да модернизират участъка и да увеличат неговия капацитет, уточни Лазаров.
„Това е станало още в далечната 2001-2004 година, когато имаше една офанзива по подобряване на гранично-пропускателните пунктове, за да можем да се подготвим за влизането в Европа. За съжаление, във времето това нещо не се е реализирало и към настоящия момент тази отсечка от пътя остана двулентова", обясни Лазаров.
За наличието на проблемния участък е станало ясно едва в края на миналата година, а самият проект на магистралата е правен в периода 2006-2007 година.
„Няма вина по простата причина, че пътната агенция няма юридическо право, няма собственост да влезе там. Това се води граничен пункт", каза Лазаров.
На въпрос дали е можело този проект за излезе по-евтино на страната, шефът на АПИ отговори: „Бързаме, за да го направим с европейско съфинансиране, тъй като то става неразделна част от АМ „Струма". По-евтино надали може да бъде направено по простата причина, че към 2008 година цените на строителните работи са били по-високи отколкото към настоящия момент", твърди Лазаров.
Сегашният проект предвижда капацитетът на път Е-79 да се увеличи с една лента в посока Гърция. Крайният срок за завършването му е август тази година. Инж. Лазаров увери, че тези дейности няма да доведат до забавяне на пускането в експлоатация на магистрала "Струма" в участъка до граничния пункт Кулата.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads