Реклама / Ads
4| 5708 |21.12.2019 НОВИНИ

Столичната улица ”Мария Луиза” става пешеходна зона

.
Крайното решение на проекта за булевард ”Мария Луиза” в София е свързано с трансформирането му като пешеходна зона. Това каза пред журналисти главният архитект на Столична община арх. Здравко Здравков, предаде Агенция ”Фокус”.
 

"Проекът, който разработва арх. Захариев следва да бъде разглеждан в няколко етапа. Крайното решение е трансформирането на "Мария Луиза" като пешеходна. Проектът трябва да претърпи своето поетапно развитие с изнасянето на трафика по "Данаил Николаев". Обвързването на трафика по "Данаил Николоев" или преразглеждане на трасето на "Паисий Хилендарски"", каза още арх. Здравков. Според него проектът разглежда и изпълнението на транспортно-комуникационния възел.

 

"В момента това, което се прави като градоустройствена разработка трябва да доведе до разработването на подробен устройствен план", допълни още главният архитект.

Той уточни, че това няма да се случи 2020 г., но трябва да има потенциала в града и да има хоризонт. "Пространството около Централна жп гара чисто пешеходно се намира на 15 минути от "Св. Неделя". Чисто географски във времето бул. "Сливница" и жп гарата са се превърнали в градски бариери, които чрез правилни градоустройствени намеси, бихме могли да ги преодолеем и да променим отношението изобщо към тази част на града. Пазарните стойности дори на имотите, разположени северно от бул. "Сливница" са значително по-ниски от тези, които се намират от южната част. Да не говорим тези, които се намират от южната страна на "Тодор Александров" и бул. "Дондуков", обясни още арх. Здравков.

 

Във връзка с многофункицоналната зала, която се планира да бъде изградена в района на Централна жп гара, арх. Здравков поясни, че става въпрос за мястото на бившата автогара, която се намира срещу Централна жп гара. "В момента подготвяме задание да определим капацитета на залата, за какъв тип дейности ще бъде. Има търсене за нова сграда на Филхармонията. Заедно с Министерство на културата ще обсъдим конкретните функици", допълни още той.

Във връзка с опасните сгради и техния брой, арх. Здравков поясни, че броят е огромен. 

 

"Обикновено процедурите за незаконно строителство завършват със заповед за премахване, която собствениците не премахват доброволно и следва да бъде премахната принудително. Това е доста труден административен акт, защото ние принудително премахваме, след това си търсим парите по съдебен ред. Винаги собствениците, които се действа спрямо тях, търпят и доста едно негативно отношение. След като са изтекли всички процедури, единственият законен начин е този. Който е строил незаконно, трябва да си премахне съответния обект", допълни още той. По думите му има всякакви обекти: гаражи, навеси и други.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4455 |19.12.2019 Ананиев: До 20 януари догодина трябва да заработи интензивното отделение на столичната Детска болница . 2| 4375 |02.12.2019 Погазването на независимостта на съдилищата извади хиляди поляци на улицата . 2| 4843 |29.11.2019 Задържан е мъжът, който вилня в столичната болница ”Св. Анна” . 3| 4861 |28.11.2019 Българо-македонската комисия в задънена улица и за Г. Делчев, и за Средновековието

КОМЕНТАРИ

Светлоносеца Рейтинг: 175K|
.

Целия център пешеходен и цяла София синя зона. Обаче като го направите, ще лъсне наглата ви лъжа, че мръсния въздух и смока е следствие колите, а не следствие ромите избрали Фандъкова, презастрояването с високи сгради и изсичане на дървета в паркове и градинки Проблема в София е некомпетентно, корумпирано и нагло управление, следствието е презастрояване, високи данъци, такси, зони и скъпи билети за градски транспорт в София. Първа мярка която Фандъкова трябва да въведе е спиране на лични и служебни леки МПС на своите служители в София, да помоли министерски съвет също да ограничи използването на служебни МПС, след това да намали цената на билета и картата за градски транспорт в София, робата се вмирисва от главата, личния пример е задължителен. Но основната мярка трябва да е спирането на използването на твърдо гориво за отопление. След тези мерки, гражданите ще се движат пеша и с градски транспорт.

+ 29
- 1
!
La Roshfuko Рейтинг: 71|
.

Гл архитект за съжаление е докаран от Червен бряг,което само по себе си не ме грее...Важното е ,че този човек не може да усети София, при най-добро желание...Прави опити да коментира дочути улици и булеварди,но не може човека ,иначе е удобен да подписва каквото пожелаят гробарите!!

+ 15
- 0
!
Доктор Рейтинг: 22|
.

И Фандъкова, и този главен архитект са доста "семпли " . Нямат поглед за развитие на големия град. Първо направи така, че да се отпуши съществуващия трафик и тогава прави пешеходни зони. Сигурно някаква финансово далавера са замислили. Или просто са си най обикновени тъпанари.

+ 14
- 0
!
Katral Рейтинг: -182|
.

Трабва да се спрат всички държавни автомобили. Всички! Нека нашите "държавни" мъже и жени опознаят гражданите, над които властват.

+ 2
- 0
!
Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads