2|
4921
|14.10.2014
НОВИНИ
Търсачката Amazon изплаши Google
Председателят на борда на директорите на Google Ерик Шмид вижда най-големия си конкурент в лицето на Amazon."Нашият най-голям конкурент при търсенето е Amazon. Хората не възприемат Amazon като търсачка, но ако търсите да купите нещо, често гледате именно в Amazon", казва той.
Google също има версия на търсачката си за онлайн пазаруване, но тя води към други магазини и далеч не е чак толкова популярна като Amazon. Шмид посочва, че интернет гигантът не подценява нито един конкурент. "Някой някъде в момента седи в гараж и се е прицелил в нас. Знам, защото преди не чак толкова много време и ние бяхме в гаража. Промяната идва оттам, откъдето най-малко очакваш. Следващият Google няма да прави това, което прави Google, точно като Google не правеше, това, което правеше AOL", коментира Шмид. Според него е почти неизбежно един ден да се появи "убиец на Google". Всъщност не е задължително той да е само един. Ако Amazon е конкурент при онлайн търсачките, то Facebook е съперникът на Google в мобилния сектор.
"Хората използват мобилния интернет по много по-различен начин. Най-популярното мобилно приложения в целия свят е Facebook, от компания, която сега се описва като "входа към интернет", коментира Шмид. "Историята показва, че големината на компанията и миналите й успехи не са гаранция за бъдещето. Страхотни компании могат да бъдат изпреварени бързо. Погледнете Yahoo, Nokia, Microsoft, BlackBerry и други, които изглеждаха недосегаеми преди няколко години, но бяха детронирани от нова вълна технологични компании, сред които е и Google", заявява той.
Той посочва и други конкуренти, върху които Google задържа вниманието си. "Локалната информация също е много важна категория при търсачките. "Къде мога да ям суши?", "Кой е най-добрият хотел в Мюнхен?" Разбира се, Google е вариант за отговор на тези въпроси, но има още Yelp, TripAdvisor, Dooyoo, Ciao, HolidayCheck..." Според Шмид, ключово за компанията е да продължава да еволюира. "Представете си, ако никой не беше подобрил крилото на братя Райт. Щях да летя дотук, държейки се за живота си на крило от плат. Или пък ако Бенц не беше продължи да работи върху триколесния си автомобил, то тогава неговата компания щеше да бъде пратена в историята от конкуренцията", казва той.
В тази връзка Шмид критикува конкурентите си в Европа, които според него се опитват да се възползват от регулаторите за своя изгода и спират иновациите. Той коментира най-вече подадените жалби, че Google промотира своите услуги в резултатите на търсачките за сметка на конкурентите. "Проблемът е с даването на директни отговори на потребителите. Компании като Expedia, Yelp и TripAdvisor казват, че този метод им отнема ценен трафик и вреди на бизнесите им. Те предпочитат да се върнем на старите 10 сини линка. Интересното е, че откакто започнахме да показваме директни отговори на потребителите, трафикът, който тези сайтове получават от Google, се е увеличил значително, даже по-бързо от нашия собствен трафик. Казано по-просто: създадохме търсачката за потребителите, не за уебсайтовете", коментира Шмид.
"Хората използват мобилния интернет по много по-различен начин. Най-популярното мобилно приложения в целия свят е Facebook, от компания, която сега се описва като "входа към интернет", коментира Шмид. "Историята показва, че големината на компанията и миналите й успехи не са гаранция за бъдещето. Страхотни компании могат да бъдат изпреварени бързо. Погледнете Yahoo, Nokia, Microsoft, BlackBerry и други, които изглеждаха недосегаеми преди няколко години, но бяха детронирани от нова вълна технологични компании, сред които е и Google", заявява той.
Той посочва и други конкуренти, върху които Google задържа вниманието си. "Локалната информация също е много важна категория при търсачките. "Къде мога да ям суши?", "Кой е най-добрият хотел в Мюнхен?" Разбира се, Google е вариант за отговор на тези въпроси, но има още Yelp, TripAdvisor, Dooyoo, Ciao, HolidayCheck..." Според Шмид, ключово за компанията е да продължава да еволюира. "Представете си, ако никой не беше подобрил крилото на братя Райт. Щях да летя дотук, държейки се за живота си на крило от плат. Или пък ако Бенц не беше продължи да работи върху триколесния си автомобил, то тогава неговата компания щеше да бъде пратена в историята от конкуренцията", казва той.
В тази връзка Шмид критикува конкурентите си в Европа, които според него се опитват да се възползват от регулаторите за своя изгода и спират иновациите. Той коментира най-вече подадените жалби, че Google промотира своите услуги в резултатите на търсачките за сметка на конкурентите. "Проблемът е с даването на директни отговори на потребителите. Компании като Expedia, Yelp и TripAdvisor казват, че този метод им отнема ценен трафик и вреди на бизнесите им. Те предпочитат да се върнем на старите 10 сини линка. Интересното е, че откакто започнахме да показваме директни отговори на потребителите, трафикът, който тези сайтове получават от Google, се е увеличил значително, даже по-бързо от нашия собствен трафик. Казано по-просто: създадохме търсачката за потребителите, не за уебсайтовете", коментира Шмид.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads