Технически проблем бави преместването на 4-те цистерни с амоняк край Пирот
От Пресцентъра на Министерството на транспорта припомнят, че в края на изминалата седмица България изпрати на сръбската държава техника. Помощта включвала два 50-тонни крана, 2 крика и 11 служители на НКЖИ. Две цистерни са били изтеглени от мястото на инцидента поради продължаващото изтичане на амоняк.
Амонякът от цистерната,която е обозначена с №13 в композицията, трябва да бъде източен и прехвърлен на автоцистерни, след което тя ще бъде изведена от засегнатия участък на жп линията. И ще започне извеждането на останалите две цистерни. Експерти се произнасят, че следващите дерайлирали цистерни ще бъдат вдигнати, без да се налага източване на амоняка и тяхната вдигане и преместване ще стане значително по-бързо.
Операцията по обезвреждането и извеждането на цистерните от участъка при катастрофата трябва да приключи до 10-ти януари. Там работи и български екип и техника - автокран и два жп крана с 50 тона товароподемност, изпратени от държавната компания "Железопътна инфраструктура" в петък.
Българските жп кранове са универсални и са специализирани в отстраняването на аварии и повреждания по релсов път и жп линии. Неофициално се коментира, че вече след проведен търг фирма от София, която след отстраняване на повредения участък на 5 километра от Пирот, ще започне цялостна рехабилитация на трасето от Цариброд до Ниш - около 100 километра, което е в трагично състояние.
Моля, подкрепете ни.