0|
3623
|16.02.2017
НОВИНИ
”Топлофикация” се кани да плати 2,4 млн. обезщетение
2,4 млн. лв. ще струват на „Топлофикация” обезщетенията, които дружеството трябва да задели за общо 104 хил. свои абонати, които останаха без парно и топла вода за повече от 48 часа при аварията преди седмица. Колко обаче ще е обезщетението за всеки конкретно, е трудно да се каже отсега.
Дружеството днес увери, че компенсацията на абонатите няма да се изразява само в това да не платят така или иначе непотребената топлинна енергия, а ще има и истински обезщетения – за всеки ден след 48-мия час. Те обаче няма да са с директно плащане на пари, а под формата на прихващане.
„Топлофикация” обяснява как да обезщети абонатите, останали без парноОбезщетение трябва да получат всички, останали на студено за повече от 48 часа, но механизмът за компенсация не е разписан конкретно
Ето и примерната сметка: ако абонатът е бил без парно пет дни и по прогноза дължи сметка от 182 лв. за месеца, като неустойка за три дни ще получи около 22 лв. Така че ще в края на месеца трябва да плати 160 лв.
След това обаче идва по-сложната част – енергията, която така или иначе не е ползвана, се приспада като сума от общото задължение на абонатната станция, а после това приспадане трябва да се разпредели пропорционално между абонатите.
Именно затова и не може да се каже колко средно да очакват потребителите.
„Считаме, че ще (обезщетяването – б. ред.) ще обхване 98% дори 100% от потърпевшите абонати. Но на българина и 1000 лв. да му дадем, той ще иска 1200. Винаги ще има някой който да търси под вола теле. Надяваме се да не се роди теле, защото сме го обмислили и сме подходили максимално отговорно в услуга на хората”, коментира Георги Белов от „Топлофикация”.
Според общински съветници и граждани обаче предложенията на дружеството за компенсации не са достатъчно ясни и трябва да имат конкретни суми във фактурата, така да няма съмнение кой абонат е бил компенсиран.
Работата продължава, като уверението е, че новите правила ще са факт преди следващата фактура за парно.
„Топлофикация” обяснява как да обезщети абонатите, останали без парноОбезщетение трябва да получат всички, останали на студено за повече от 48 часа, но механизмът за компенсация не е разписан конкретно
Ето и примерната сметка: ако абонатът е бил без парно пет дни и по прогноза дължи сметка от 182 лв. за месеца, като неустойка за три дни ще получи около 22 лв. Така че ще в края на месеца трябва да плати 160 лв.
След това обаче идва по-сложната част – енергията, която така или иначе не е ползвана, се приспада като сума от общото задължение на абонатната станция, а после това приспадане трябва да се разпредели пропорционално между абонатите.
Именно затова и не може да се каже колко средно да очакват потребителите.
„Считаме, че ще (обезщетяването – б. ред.) ще обхване 98% дори 100% от потърпевшите абонати. Но на българина и 1000 лв. да му дадем, той ще иска 1200. Винаги ще има някой който да търси под вола теле. Надяваме се да не се роди теле, защото сме го обмислили и сме подходили максимално отговорно в услуга на хората”, коментира Георги Белов от „Топлофикация”.
Според общински съветници и граждани обаче предложенията на дружеството за компенсации не са достатъчно ясни и трябва да имат конкретни суми във фактурата, така да няма съмнение кой абонат е бил компенсиран.
Работата продължава, като уверението е, че новите правила ще са факт преди следващата фактура за парно.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads