Реклама / Ads
4| 3078 |13.04.2021 НОВИНИ

ЦИК обясни за разминаването в изборните резултати

.
Източник: БГНЕС
Централната избирателна комисия даде обяснение за разминаването в изборните резултати в страницата на ЦИК и написаното в броя на “Държавен вестник”. Причината - гласувалите с “Не подкрепям никого”.
 

Именно този резултат е бил премахнат от базата данни на ЦИК, обяснява пред БГНЕС говорителят на комисията Димитър Димитров

 

“26,18% се получава, когато от общата база данни се извадят гласовете “Не подкрепям никого“. Съответно 25,80% е тогава, когато те се включат“, уточни Димитров и допълни - и двете числа са верни.

 

Димитров посочи, че в закона е казано, че това са действителни гласове, само че те не участват при определяне на изборния резултат в смисъл на мандати. Той е категоричен, че няма никакъв проблем.

 

По-рано днес Държавен вестник обнародва резултатите от парламентарните избори. Те се разминаха с данните, качени на сайта на Централната избирателна комисия.


Гласовете за всяка политическа сила и 4-процентовата бариера (127 971,72 гласа) съвпадат на двете места, но формират различни проценти. Според ЦИК ГЕРБ-СДС имат 26,18%, докато в “Държавен вестник“ същият брой гласове (837 707) носи 25,80% от вота. 

 

“Има такъв народ“ са с между 17,66% и 17,40% в зависимост къде гледате.

 

БСП имат 15,01% и 14,79%.

 

ДПС – 10,51% и 10,36%.

 

“Демократична България“ – 9,45% и 9,31%. 

 

“Изправи се! Мутри вън“ – 4,72% и 4,65%.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 6052 |07.04.2021 Настимир Ананиев: Пълна стъкмистика на изборните резултати . 4| 3530 |05.04.2021 Проблемите при приемане на изборните книжа започнаха. Хората измръзнаха, оставени са без вода . 10| 3610 |04.04.2021 Божков ще оспорва изборните резултати . 7| 4456 |04.04.2021 Десетки пред централата на ГЕРБ след изборните резултати

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads