Реклама / Ads
3| 5911 |01.09.2013 НОВИНИ

Ухаа! Удължиха младостта! И то до 53 г.

.
"Вечно млад" вече не е просто фраза или филмово заглавие. Съвременният човек влиза в кризата на средната възраст не от 41, а от 53 г. Стига да иска. А и закръглянето около корема не е задължително, но пък е опасно, защото води до риск от сърдечни болести, инсулти, рак и диабет тип 2.
 

Съвременните хора са млади до 53 години, а не до 41 г., както се смяташе досега. Така кризата на средната възраст бе отложена с повече от десетилетие, а самата средна възраст се отдалечава, твърдят авторите на ново британско изследване, информира 24 часа. Според тях причините за тази драматична промяна са няколко и са свързани най-вече с нарасналата продължителност на живота и по-здравословните навици във всекидневието, пише в. “Дейли мейл”. При това ясните преди граници между млади и стари са започнали да се размиват, показва проучването, проведено с 2000 мъже и жени. То е направено по поръчка на доставчика на здравни услуги “Бининдън Хелт”.

 

Човек навлиза в средната възраст, когато започва отново да мечтае за следобедна дрямка, да предпочита удобството пред елегантността и да пъшка, когато се навежда, смятат учените. Други типични белези са желанието да се ходи на круиз по време на отпуска и предпочитането на спокойни нощи пред купонясването в заведения, показало допитването до участниците.

Повечето от половината от прехвърлилите 50 години заявили, че все още не се чувстват навлезли в зрелия си период. Три четвърти били убедени, че разликите между възрастовите групи са много по-неясни отпреди. Всеки осми посочил, че самият термин “средна възраст” се дефинира все по-трудно, тъй като става дума по-скоро за състояние на духа, отколкото за физическа кондиция.
 

Някои от анкетираните дори смятат, че подобен период от живота изобщо не съществува. Когато били помолени да опишат най-неприятните белези на натрупаните години, те цитирали преди всичко забравянето на имената, затрудненията да се борави с новите технологии и това, че докторите, учителите и полицаите им изглеждат твърде млади. В същото време става ясно, че именно социалните мрежи и интернет - т.е. модерните средства за комуникация, имат сериозен принос за размиването на границите между поколенията.

Купуването на бисквити и други сладкиши за пътуванията с кола или разнасянето на термос с чай по време на излети  също са смятани от британците за знак, че напускаш младостта. “Хората вече отказват да бъдат поставяни в рамките на традиционните понятия за средна възраст и смятат, че няма рязка граница между млади и стари”, казва Пол Кинън от “Бининдън Хелт”. Разнообразие от фактори, сред които по-активния и здравословен начин на живот, показват, че представата на хората за остаряването се е променила. Все по-важно за индивидите става не на колко години си, а на колко се чувстваш, казват авторите на проучването.

“Повечето от участниците изобщо не се чувстваха “възрастни” поради факта, че са минали 50 г. или повече. Терминът “средна възраст” губи значение и това е благодарение на много по-здравословните навици и по-разнообразния живот”, казва Кинън.

 

“Напълняването в средната възраст е естествен процес. В периода между 30 и 40 г. хората започват да спортуват по-малко, тогава се променя и метаболизмът и това води до отлагане на мазнини”, казва проф. Саймъндс. Хормоналният дисбаланс също е причина, добавя специалистът по хранене д-р Ема Уилямс. Така че, ако искат да се чувстват добре, хората на средна възраст трябва да започнат да ядат по-малко, но в същото врене да останат много активни.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 43| 8106 |23.10.2011 Удължиха изборния ден до 20 часа . 7| 4713 |09.02.2010 Удължиха ареста на пияния, убил полицай . 2| 4771 |09.12.2009 Удължиха срока за новите парспорти . 2| 4887 |08.10.2009 Удължиха със 6 месеца разследването Белнейски

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads