3|
5049
|02.08.2015
НОВИНИ
Ужасът с пожара и хеликоптерите Ми-17 в Рила
Гасенето на пожара в Рила се оказа рисково изпитание за пилотите и хеликоптерите, участващи в потушаването на огнената стихия. Двата хеликоптера Ми-17 са се разминали на косъм от инциденти по време на обливането от въздуха.
Два вертолета Ми-17 са вдигнати по тревога от авиобаза Крумово, за да се борят с огъня, който изпепелява Рила. Първи майор Йорданов стига до бедствието. Но още с влизането в епицентъра на пожара, хеликоптерът внезапно се поврежа и настъпва критична ситуация за целия екипаж на борда.
„Като зависнах за пълнене на вода ми се получи един отказ на авиационната техника, получи се разлика в оборотите от около 8% на двигателите, което е недопустимо. Това ме принуди да прекратя задачата и да прелетя до Крумово, до тук да вземем другия хеликоптер и да отидем да продължим да работим”, обясни майор Йордан Йорданов – пилот от ВВС.
Техническа повреда възниква и във втория хеликоптер, изпратен да гаси Рила. Полковник Павлов не успява да освободи тоновете вода на борда.
„С два тона вода на малка скорост срещу пожара, над пожара, водата не се пусна. Клапата не се отвори, при което беше необходимо с тази вода да заходим и да кацнем на площадката, оттам където излитахме от град Рила. Да излеем водата и след което да извършим ремонт на място”, обяснява по Нова телевизия полковник Димитър Павлов - пилот от ВВС.
Другият кошмар за пилотите е силно пресеченият терен. Някои от склоновете са под наклон около 80 градуса, което изисквало гъвкава маневреност на хеликоптерите.
Това е резервоарът, т.нар. “Бамби бак“, който се закача под хеликоптерите и с който се правят заходите при гасенето на пожари. Резервоарът побира над 2 тона вода.
Съдбата си прави зловеща шега с летците. Денят, в който са вдигнати по тровога съвпада с почитането на паметта на четирима техни колеги. Преди 12 години те загинаха след като хеликоптерът им катастрофира при гасене на горски пожар над Разлог.
И Димитър, и Йордан днес отново са дежурни, готови да гасят пожари, без благдарности и без аплодимсменти. Просто отдадени на професията си.
„Като зависнах за пълнене на вода ми се получи един отказ на авиационната техника, получи се разлика в оборотите от около 8% на двигателите, което е недопустимо. Това ме принуди да прекратя задачата и да прелетя до Крумово, до тук да вземем другия хеликоптер и да отидем да продължим да работим”, обясни майор Йордан Йорданов – пилот от ВВС.
Техническа повреда възниква и във втория хеликоптер, изпратен да гаси Рила. Полковник Павлов не успява да освободи тоновете вода на борда.
„С два тона вода на малка скорост срещу пожара, над пожара, водата не се пусна. Клапата не се отвори, при което беше необходимо с тази вода да заходим и да кацнем на площадката, оттам където излитахме от град Рила. Да излеем водата и след което да извършим ремонт на място”, обяснява по Нова телевизия полковник Димитър Павлов - пилот от ВВС.
Другият кошмар за пилотите е силно пресеченият терен. Някои от склоновете са под наклон около 80 градуса, което изисквало гъвкава маневреност на хеликоптерите.
Това е резервоарът, т.нар. “Бамби бак“, който се закача под хеликоптерите и с който се правят заходите при гасенето на пожари. Резервоарът побира над 2 тона вода.
Съдбата си прави зловеща шега с летците. Денят, в който са вдигнати по тровога съвпада с почитането на паметта на четирима техни колеги. Преди 12 години те загинаха след като хеликоптерът им катастрофира при гасене на горски пожар над Разлог.
И Димитър, и Йордан днес отново са дежурни, готови да гасят пожари, без благдарности и без аплодимсменти. Просто отдадени на професията си.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads