6|
4590
|01.01.2018
НОВИНИ
Показаха проекта за втори лифт в Банско
Концесионерът на ”Ски зона Банско” - ”Юлен” АД показа проекта за втората кабинкова линия в курорта, която да реши острия проблем с опашките към пистите. Идейният проект показва 10-местна въжена линия с капацитет от 3000 души на час и обща дължина от 5,8 км., съобщава БТВ.
Още преди 8 години, когато се появиха първите признаци на проблем с опашки на Начална станция на Кабинковия лифт, "Юлен“ АД се свърза с водещите производители на въжени линии, за да консултира възможни варианти за неговото решаване. След многогодишни консултации и анализи за решаване на проблема, общото мнение е, че е необходимо да се изгради втора десет местна кабинкова въжена линия, с капацитет 3000 души на час и обща дължина от 5,8 км. Заключението е плод на работата на инженери и проектанти, които са обследвали казуса на терен.
След обсъждане на редица варианти се стигна до единодушно становище, че това е най-добрият възможен вариант, който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките и едновременно с това е най-екологичносъобразното решение. Новата кабина е предвидено да има начална станция, разположена в непосредствена близост до начална станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. "Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната - местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на "Бъндеришка поляна".
Така двата центъра – "Бъндеришка поляна“ и "Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки. "Заявяваме категорично, че трасето на този идеен проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона", уверява концесионерът. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на НП "Пирин“. Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП "Пирин“ място.
След обсъждане на редица варианти се стигна до единодушно становище, че това е най-добрият възможен вариант, който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките и едновременно с това е най-екологичносъобразното решение. Новата кабина е предвидено да има начална станция, разположена в непосредствена близост до начална станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. "Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната - местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на "Бъндеришка поляна".
Така двата центъра – "Бъндеришка поляна“ и "Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки. "Заявяваме категорично, че трасето на този идеен проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона", уверява концесионерът. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на НП "Пирин“. Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП "Пирин“ място.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads