Внимавайте с банкоматите по морето, щипят ни с над 10% такса от изтеглената сума
"Хората си мислят, че тези банкомати са на някои от банките, които оперират в България, но всъщност те са независими. Тук е въпросът, че трябва да сме по-активни и да намерим повече информация за това колко ще ни струва тегленето. Оказва се, че начинът, по който се доставя тази информация не е достатъчно надежден, за да може хората да се информират коректно.
Размерът на таксата става ясен непосредствено преди да потвърдим операцията. Устройствата са направени интуитивно да ни водят напред и ние понякога несъзнателно потвърждаваме всичко.
Винаги трябва да търсим информация на официални сайтове. От мобилното приложение трудно се достига до тази информация и тя е доста оскъдна. Пише, че ако теглим с карта от българска банка не се удържат такси, а ако не е от българска банка - вече зависи от условията", каза основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в студиото на "България сутрин".
Тя обясни, че тези банкомати отговарят на изискванията на Европейското законодателство, но трябва да се внимава с информацията, която потребителят получава. Съветът ѝ е да се посети официалната страница на това дружество и кореспонденцията при оплаквания да тече писмено.
Следващата тема, която Габриела Руменова засегна, е сигнал за ограничен достъп до тоалетните за хора с увреждания по Черноморието.
"Въведена е такса за всички граждани, които не са клиенти на бензиностанцията. Освен че има такса, и вратата беше заключена. Това създава допълнително неудобство на хората с увреждания. Трябва да бъдем по-чувствителни към тях. Съветът ми към търговците е наистина да бъдат по-сензитивни. В много държави има универсален код за тоалетните за хора в увреждания", заяви тя в ефира на Bulgaria ON AIR.
Руменова разказа и за новата практика по плажовете - отдаването на чадър и шезлонг в комплект. Според сигнал, туристи са били изгонени, защото са искали да ползват само чадър. Министерството на туризма се сезира и обяви, че започва интензивни проверки по плажовете. Гостът сподели, че потребителят трябва да има право първо да знае колко ще струва тази услуга и второ - да има избор за какво ще заплати.
Моля, подкрепете ни.