Реклама / Ads
1| 17103 |29.07.2016 АКТУАЛНО

Игрите на щастието – повече психо и смърт, отколкото шанс

.
Пристрастяването към хазарт е по-силно от това към алкохол и дрога. Най-страшното последствие е, че пристрастените към хазарт губят контрол върху собствените си действия.
 
Пряката реклама на хазартни игри е забранена. Забранена е, защото се предполага, че обществения интерес - нашият и на децата ни го изисква. Съгласно Закона за хазарта пряка реклама е директното приканване на потребителите да участват в хазартни игри. Например купуването на талони, където „те чака” щатието. Такава форма е и създаването на впечатление, че с участието в игрите на късмета ще могат  да бъдат разрешени лични или финансови проблеми или, че ще се постигне финансово благополучие. Нещо повече, за пряка реклама се смята и всяко приканване на гражданите да участват в игрите с обещания за големи печалби.

Медиите охотно публикуват такива обещания. Защото им се плаща. Санкциите за медииите-нарушители са между 10 000 и 30 000 лв. До момента няма наложена нито една глоба. Защо? Защото и финансовите институции са в играта за милиони. Някой там печели милиони без да търка цифрички.

Очаквайте разследване на Фрог нюз за бруталното погазване на закона от играчи в хазартния бизнес. Фигурите, които диктуват какво да става в хазарта са основно две.

 

Едната от тях командва Финансово министерство, Държавна комисия по хазарта, медии, прокуратура, МВР и пр. Говори се, че подкупите на важни чиновници за лицензи и да си затварят очите за драстичните нарушения достигат до 200 000 евро на месец. Средно „интереса” се поддържа с по 50 000 евра месечно на чоек. При самото издаване на лиценз цифрите скачат драстично.

 

В България лотарийни билети от хазартни игри се продават навсякъде, включително до училища. Талони се продават в магазини, пазари, будки за вестници. Продават се на деца. Това е забранено, защото води до психични отклонения и пристрастяване.

Медицината дефинира четири стадия на развитие на болестта, наречена „хазарт”.

 

Първи стадий: интерес към играта, желание да спечелиш, постоянна игра, увеличаване на сумите за участие или купуване на талони.

 

Втори стадий: желание да си върнеш загубеното или похарчените пари, продължаваш да играеш или купуваш все повече и повече, уволнение от работа, разсеяност, главоболие, лъжи, затъване в дългове.

 

Трети стадий: отчаяние, срината репутация, скандали в семейството и приятелите, прехвърляне на вината на друг, страх, паника, незаконни действия като кражба измами и др.

 

Четвърти стадий: чувство за безизходица, мисли за самоубийство и опити за самоубийство, алкохолизъм, емоционален и мисловен срив, симптоми на безумие, готовност за извършване и извършване на престъпления, затвор, лудница.

 

Очаквайте сензационни ракрития за „играта” с печалбите, измамното щастие и опитите милиони българи да бъдат склонени към пристрастяване. Шепа хора стават мултимилионери, а стотици хиляди дават и последните си стотинки, след което затъват в дългове, разбиват живота си и този на близките си и търсят изход в самоубийството или убийството.

 

В казиното отиват определени хора. Те правят това съзнателно. Знаят че могат да спечелят, но е много по-вероятно да загубят. В казиното не влизат социално слаби.

 

Друго нещо са лотарийните игри. Те зарибяват масово с обещанията за бързи печалби и луксозен живот. Вероятността да спечелите е едно на няколко милиона. Но това не се казва. Напротив, внушава се, че всеки е потенциален печеливш. Това е заблуда. Това е грабеж.

 

ОЧАКВАЙТЕ ПОРЕДИЦА ОТ ПУБЛИКАЦИИ, КОИТО РАЗКРИВАТ ТАЙНИТЕ НА ИГРИТЕ НА ЩАСТИЕТО У НАС

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 10400 |29.07.2016 Станишев: Да стоим повече в тръстиките е невъзможно...! . 0| 4693 |27.07.2016 Велосипедисти излизат на протест за повече права . 0| 4385 |27.07.2016 Без Дилма Русеф на откриването на игрите в Рио

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads